TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-02-24 - ADAC - Test 2006: Międzynarodowe Przewozy Autokarowe (szczegóły)

O przybliżonych wynikach 3 edycji testu jakości usług świadczonych przez międzynarodowych przewoźników autokarowych obsługujących europejskie trasy pisaliśmy kilka dni temu. Dziś prezentujemy szczegółowe wyniku przeprowadzonych przez ADAC analiz autokarów podróżnych.

reklama



Wyniki, dostępne od wtorku 21.02.2006 r. przedstawiają test autokarów turystycznych, obsługujących linie międzynarodowe. Obejmują one szczególny segment przewoźników, firmy autokarowe i biura podroży (które wynajmują autokary od firm autokarowych), dlatego ADAC w opublikowanej liście obok oferujących podróże, wykazało również firmy autokarowe.

Test przeprowadzony został w dniach od 15 Listopada do 9 Grudnia 2005 roku, metodą wyrywkową przez sześciu biegłych rzeczoznawców.

Trzykrotnym zwycięzcą wśród międzynarodowych firm autokarowych został polski Sindbad: pierwsze miejsce zdobyła linia Sindbad realizowana przez polską firmę Riviera jeżdżąca na zlecenie Sindbada, drugie - polska firma Trans - Expres realizująca linię Interglobus (od jesieni ubiegłego roku linia Sindbad), trzecie - również linia Sindbad. Ostatnie miejsce (i najgorszy wynik) w przeprowadzonym teście uzyskała firma Kraft Reisen z Karlsruhe, która oferuje podróże ze Stuttgartu do Odessy.

Jak przeprowadzano test?

Osoby przeprowadzające test zadawały kierowcom pytania oraz kontrolowały dokumenty przewoźników. Odpowiedzi na pytania, których nie uzyskano u kierowców, uzupełniali właściciele firm. Poza częścią ankietową, była również część praktyczna - testujący spędzili w każdym z testowanych autokarów do 48 godzin i przejechali przez 25 państw pokonując tysiące kilometrów.

Ponad dwie trzecie spośród 30 testowanych autokarów wyjeżdżały poza granice Niemiec. Większość (ponad 65%) spośród 25 firm autokarowych miało swoja siedzibę nie w Niemczech.

Za jedno z najistotniejszych kryteriów oceny jakości przewozów i wręcz newralgiczny punkt przy podróżach międzynarodowych ADAC uznało planowy czas podroży. Pod uwagę brano również:
- długość odcinków,
- dyspozycyjny czas pracy,
- częstość przekraczania granic,
- złe warunki drogowe
- szczególnie ciężkie warunki (np. przepracowanie kierowcy mające wpływ na koncentracje w czasie jazdy).

Za dodatkowe obciążenie dla kierowców uznano pakowanie i wypakowywanie bagaży pasażerów. ADAC zwrócił również uwagę na fakt, iż tylko 6 spośród 25 badanych firm posiadało na pokładzie osobę wykonująca w/w obowiązki.

Stosunek przewoźników do testu ADAC

ADAC oceniło, iż większość kierowców było pozytywnie nastawionych do samego procesu przeprowadzonego testu. Natomiast 6 spośród przedsiębiorstw, z którymi automobilklub się kontaktował, aby wyjaśnić pewne zagadnienia, nie podjęło współpracy i nie udzieliło żadnych informacji.

Wnioski z testu

ADAC po raz pierwszy przetestowało 25 połączeń autokarowych na międzynarodowych trasach liniowych. Wynik był zaskakujący - poziom świadczonych usług był bardzo zróżnicowany, a polscy przewoźnicy wypadli najlepiej z wszystkich badanych - W ocenie końcowej linia PBP Sindbad, jako jedyny z przewoźników otrzymał ocenę bardzo dobrą.


Bezpieczeństwo podróży międzynarodowymi liniami autokarowymi
ADAC-Test 2006: PrzeglÄ…d 25 linii autokarowych



ADAC: ocena bardzo dobra




ADAC: ocena dobra



ADAC: ocena przecietna



ADAC: ocena dostateczna



ADAC: ocena niedostateczna


Ze szczegółową ocena linii (włącznie z punktacją uzyskaną w wyszczególnionych kryteriach) można zapoznać się tutaj.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com