TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W tym roku krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) dysponuje budżetem w wysokości około 1,5 mld zł. Środki jakie zostały przewidziane na rok 2009 są na podobnym poziomie jak w 2008 r. - wówczas na inwestycje oraz utrzymanie dróg wydano 1,4 mld zł.
reklama
W czwartek, dyrektor oddziału Jacek Gryga poinformował dziennikarzy, że w tym roku zakończy się kilka bardzo istotnych inwestycji na drogach Małopolski, a także rozpoczną się kolejne. Za najważniejsze zadanie w regionie uważa się budowę nowego odcinka autostrady A4 pomiędzy Krakowem oraz Tarnowem.
Zapowiedziano na sierpień 2009 oddanie do użytku pierwszego 20-kilometrowego odcinka autostrady pomiędzy Krakowem a Szarowem razem z węzłem autostradowym "Szarówń". Budowa, która trwa od roku 2007 roku, będzie kosztowała 839,3 mln zł. W tym rok zaplanowano ponadto zakończenie budowy ekspresowej obwodnicy Lubnia na "zakopiance", której koszt wyniesie 166 mln zł, a także modernizację: obwodnicy Tarnowa na drodze krajowej nr 4, lewej jezdni dwupasmowej "zakopianki" między Krakowem i Myślenicami oraz drogi krajowej nr 7 prowadzącej od Rabki do granicy państwa ze Słowacją w Chyżnem.
Najważniejszą rozpoczynaną w tym roku inwestycją jest budowa 57- kilometrowego odcinka autostrady A4 Kraków-Tarnów między Szarowem oraz Tarnowem. Został już ogłoszony przez GDDKiA przetarg na wykonawców tej inwestycji. Według planów, roboty budowlane rozpoczną się w drugiej połowie tego roku. Na stworzenie autostrady wykonawcy będą mieli od momentu podpisania umowy, dwa lata. Wartość inwestycji zostanie poznana, kiedy oferenci złożą wiążące oferty.
W przeciągu najbliższych miesięcy ma się rozpocząć budowa nowego 2,4-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 94, który bezpośrednio połączy autostradę A4 z drogą Kraków - Olkusz. Trasa, której budowa będzie kosztować 150 mln zł, zostanie oddana na początku 2011 roku.
Jeszcze w tym roku planowane jest ponadto rozpoczęcie budowy kolejnego, 4,4-kilometrowego odcinka drogi S-7 w Krakowie, pomiędzy węzłem "Rybitwy" a węzłem "Igołomska", który jest równocześnie częścią wschodniej obwodnicy miasta. Trasa będzie prowadzić 700-metrowym mostem wantowym przez Wisłę.
Drogowcy mają w planach w roku 2009 rozpoczęcie 12 zadań związanych z przebudową istniejących już dróg oraz opracowanie dokumentacji dla przyszłych zadań, pośród których znalazły się m.in. budowa bezpośredniego dojazdu z autostrady A4 do portu lotniczego Kraków-Balice, budowa odcinka ekspresowego "zakopianki" od Lubnia do Rabki z najdłuższym w Polsce tunelem mierzącym 2,1 kilometra, a także obwodnic Łapczycy, Zatora, Limanowej, Nowego Sącza, Dąbrowy Tarnowskiej, Chrzanowa oraz Zabierzowa.
Dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA zaznaczył, że wszystko to oczywiście plany, natomiast ich realizacja będzie zależała od wielu czynników.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami