TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-02-04 - Które sieci gastronomiczne będą się rozwijać?

W Polsce, zrzeszającą najwięcej punktów gastronomicznych działających na zasadzie franczyzy jest sieć stacji PKN Orlen (ok. 390 stacji koncernu). Dwie trzecie z nich, działa pod brandem Orlen, a jedna trzecia - pod szyldem Bliska. Przy stacjach działających w ramach sieci premium Orlen uruchomiono kąciki gastronomiczne Stop Cafe i Stop Cafe Bistro. Pomysł wzbudził dość duże zainteresowanie wśród partnerów.

reklama


Orlen pracuje obecnie nad udostępnieniem konceptów gastronomicznych franczyzobiorcom. Stop Cafe oraz Stop Cafe Bistro mają być dostępne na wszystkich stacjach Orlen. Wielu partnerów firmy jest żywo zainteresowanych podjęciem współpracy w ramach Stop Cafe. Projekt ma zostać wdrożony, gdy Orlen będzie miał pewność, że w większości lokalizacji implementacja pełnego standardu będzie realna.

Również BP zapowiedziało uruchomienie konceptu Wild Bean Cafe na swoich stacjach partnerskich. Dotychczas jest on obecny w ok. 200 lokalizacjach, tylko przy stacjach własnych. BP ma w Polsce ponad 400 stacji. Prawie połowa z nich jest franczyzobiorcą. Jeśli zostanie wdrożone WBC, liczba punktów kawiarnianych BP będzie dwa razy większa niż do tej pory.

Mniejsze stacje paliw także chcą wprowadzić ofertę dodatkową. Małą przystacyjną gastronomią są zainteresowane m.in. Grupa Muszkieterów, Huzar oraz Moya.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com