TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-11-13 - Franczyzobiorcy Burger Kinga pozywają sieć za nową promocję

Franczyzobiorcy Burger Kinga nie zgadzają się na nową promocję cenową. Pozwali sieć restauracji, bo twierdzą, że obniżka cen cheeseburgerów pozbawia ich dochodów.

reklama


Burger King wprowadził promocję dla klientów: podwójny cheeseburger za 1 dolara.

Narodowe stowarzyszenie franczyzobiorców (The National Franchise Association) podało, że na każdym sprzedawanym hamburgerze w cenie promocyjnej tracimy minimum 10%. Do The National Franchise Association należy ponad 80% amerykańskich zarządzających sieciami Burger King.

Rzecznik stowarzyszenia Dan Fitzpatrick poinformował, że koszt wytworzenia podwójnego cheeseburgera kosztuje co najmniej 1,1 dolara, z tego 55% to mięso, bułka, ser i posypka. Pozostałe to: czynsz, wynagrodzenia pracowników i tantiemy dla sieci.

Mimo sprzeciwów franczyzobiorców Burger King wprowadził promocję. Przecenionego cheeseburgera można nabyć w 12 tys. restauracji na całym świecie.

Burger King w Europie to 2327 restauracji, z których 2042 są prowadzone na zasadzie franczyzy. Operatorami lwiej części restauracji są więc niezależni franczyzobiorcy, a wiele z nich to biznesy rodzinne, istniejące od kilku dekad. W Polsce jest 14 restauracji, zlokalizowanych w Warszawie, Wrocławiu, Opolu, Słupsku, Bydgoszczy, Koszalinie, Poznaniu, Legnicy, Lubinie i Krakowie. Ich operatorem jest firma AmRest.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com