TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-10-30 - Biura turystyczne marzą o wprowadzeniu Euro w Polsce?

Mimo tego, że nastąpiło umocnienie złotego w porównaniu z rokiem 2008, ceny zagranicznych wycieczek wciąż są wysokie. Sytuacja ta nie odpowiada klientom biur, wpływając również na sprzedaż ofert i działalność biur turystycznych.

reklama


Cześć branży uważa, że najlepszym rozwiązaniem tego problemu byłoby wprowadzenie w Polsce euro. Ułatwiło by to rozliczanie imprez i zmniejszyło ryzyko walutowe przy ich kalkulacji. Zniknęły by sytuacje, kiedy touroperator, ze względu na tracący na wartości złoty zmuszony jest podnosić ceny wycieczek, co długookresowo wpłynęłoby z pewnością na zwiększenie zaufania turystów do biur. Rzadziej też biura były by zmuszane do nagłych obniżek cen i wyprzedaży ofert.

Zmianę cen uzależnioną od kursu Euro najlepiej widać na ofertach wypoczynku w Egipcie lub Tunezji. W krajach tych polski turysta rozlicza się najczęściej w dolarach. Kiedy płatność regulowana jest w dolarach cena wycieczki jest całkiem inna, niż w przypadku brytyjskiego funta lub polskiej złotówki.

Zmiany w kursach walut z pewnością będą wpływ na ceny wycieczek w 2010 r. Według kosztorysów przygotowywanych przez biura podróży euro może kosztować 4,4 - 4,5 zł. Może to spowodować wzrost cen o ok. 15 %. Gdyby polskie wycieczki sprzedawane były w Euro, ani organizatorzy, ani turyści nie ponosili by skutków wahań walutowych imprez rozliczanych w Euro.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com