TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Pasażerów na trasach krajowych nie przybywa. Nowych przewoźników także. Czy jest szansa, by to zmienić? - zastanawia się Puls Biznesu.
reklama
Liczba pasażerów linii lotniczych rośnie w astronomicznym tempie. Jednak tendencja zwyżkowa charakterystyczna jest tylko na trasach zagranicznych. Na krajowych chętnych do odbywania podniebnych podróży wcale nie jest dużo. W pierwszym półroczu 2005 roku między polskimi miastami poleciało 419 tys. osób, a w 2006 r. tylko o 10 tys. więcej.
Największym zainteresowaniem wśród polskich tras lotniczych cieszą się loty z Gdańska do Warszawy, na drugim miejscu plasuje się trasa Warszawa - Wrocław, natomiast na trzecim znajduje się połączenie stolicy z Krakowem. Tak wygląda podsumowanie po pierwszym półroczu, jednak w porównaniu z ubiegłym rokiem nastąpiły przetasowania. Wówczas najwięcej osób latało ze stolicy do Krakowa, a następnie do Gdańska. Na trzecim miejscu był Wrocław.
Większe zainteresowanie lataniem na Dolny Śląsk wynika m.in. z większej oferty. Na trasie oprócz dotychczasowego monopolisty - LOT zaczął latać DirectFly, a dodatkowo loty wykonuje Centralwings, który i tak musi przetransportować samolot do Warszawy, więc przy okazji postanowił zabierać pasażerów - pisze Puls Biznesu.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami