TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-12-03 - Hotele-widma w ofercie polskich biur podróży?

Polscy turyści często narzekają na zmianę wybranego przez nich hotelu na innych, o której często dowiadują się dopiero na miejscu po przybyciu do danego kurortu. Często za takie zmiany odpowiadają hotelarze robiący overbooking, ale niestety nie tylko. Zdarzają się i takie sytuacje jak opisana poniżej.

reklama


Otrzymaliśmy informację od przedstawiciela Hotelu Chrispy World, który znajduje się w mieście Chania na Krecie. Hotel przekazuje następujące oświadczenie:

Obiekt chce wyjaśnić wszelkie niejasności związane ze współpracą z polskimi touroperatorami w sezonie letnim 2011. Przedstawiciele Chrispy World zauważyli, że są touroperatorzy publikują wspominany obiekt w swoich broszurach reklamowych, bez prawa do tego typu działań (brak współpracy i kontraktu, umowy w tej kwestii). Jedynymi touroperatorami, którzy mogą prawnie reprezentować ten obiekt na polskim rynku są: Rainbow Tours i Easy Travel. Każda inna publikacja, czy reklama hotelu w materiałach touroperatorów nie posiada aprobaty tegoż hotelu i z tego powodu nie mogą tam być wykonywane rezerwacje.

Hotel Chrispy World akceptuje jedynie rezerwacje i posiada kontrakt z dwoma wymienionymi wyżej touroperatorami, którzy mogą zagwarantować
odpowiednią jakość zakwaterowania i obsługi w Chrispy World. Trzeba zauważyć, że Chrispy World, Chrispy Hotel, Chrispy Village, Chrispy Palace, Chrispy Deluxe to nazwy tej samego obiektu i powyższe informacje dotyczą wszystkich.


Taka prośba hotelarza wydała się nam dziwna, ale osobiście sprawdziliśmy, że oferta wspomnianego hotelu pojawia się w ofercie na najbliższy rok u jednego z dużych polskich touroperatorów, choć to biuro nie posiada kontraktu z Hotelem Chrispy World! Udało nam się nawet dokonać rezerwacji i konsultant organizatora potwierdzał, iż są miejsca w tym obiekcie i namawiał nas na jak najszybszą zapłatę za imprezę.

Potem skontaktowaliśmy się oficjalnie z tym biurem i otrzymaliśmy odpowiedź następującej treści:

Nasza firma współpracowała w sezonie 2010 z hotelem Chrispy World na Krecie i hotel był zamieszczony w naszym katalogu. Prowadziliśmy rozmowy i negocjacje z hotelem w sprawie sezonu 2011 i uzyskaliśmy ustne zapewnienie przedstawiciela hotelu o chęci kontynuacji współpracy w sezonie 2011. W związku z tym, działając w dobrej intencji, zamieściliśmy wspomniany hotel w katalogu Lato 2011. Jednocześnie informuję, że ze wspomnianym hotelem pracujemy od sezonu 2004, więc z naszej strony nie było to działanie na wyrost. Po opublikowaniu hotelu w naszym katalogu Lato 2011 hotelarz zmienił zdanie co do przyszłej współpracy. W tej chwili trwają nadal rozmowy i negocjacje, do momentu ich zakończenia hotel został wyłączny ze sprzedaży

W godzinę po przesłaniu naszego oficjalnego zapytania, do osoby dokonującej tymczasowej rezerwacji zadzwonił konsultant i ustnie odwołał rezerwację zręcznie podając jako przyczynę błąd w systemie komputerowym.

Zrozumiałym jest, iż hotel Chrispy World występował w papierowym katalogu, ale trudno uzasadnić jego zamieszczenie w aktualnych ofertach w systemie elektronicznym. Wybierając obiekt dla klienta agent, czy konsultant, powinien mieć pewność, iż oferuje klientowi realnie istniejącą ofertę. W innym wypadku klient może się poczuć oszukany i mieć słuszne pretensje zarówno do organizatora, jak i do agenta.

Na prośbę hotelarza, nie podajemy nazwy touroperatora, gdyż nie było jego intencją, aby szkodzić temu organizatorowi.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com