TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-04-14 - LOT kontra Ryanair - batalia o rynek przenosi się do sądu!

Przed sąd trafiła sprawa reklam porównawczych, w których LOT określany jest jako rabuś. Polskie linie lotnicze domagają się zakazu publikacji reklamy, która ich zdaniem obraża dobre imię spółki i przekracza granice dobrych obyczajów.

reklama


Sprawa toczy się o reklamę prasową, która przedstawia złodzieja z workiem z napisem LOT i sloganem: "Rozbój w biały dzień" oraz o notatkę prasową, która irlandzkie linie przesłały do redakcji, a która określa LOT jako głównego rabusia na polskim rynku. Jeśli LOT wygra sprawę Ryanair będzie musiał wycofać reklamę oraz opublikować oficjalne przeprosiny.

Ryanair znany jest z agresywnej polityki marketingowej więc pozew nie spowodował w firmie paniki. Reklamy z rabusiem pojawiały się już wcześniej w innych krajach i nie przyniosły takich konsekwencji ze strony tamtejszych przewoźników. Inaczej było w Wielkiej Brytanii gdzie w reklamie porównawczej Ryanair określił British Airways jako "Bastards" co w delikatnym tłumaczeniu oznacza "dranie". Wówczas brytyjskie linie zwróciły się do sądu i sprawę przegrały!

Jak już wcześniej było wspomniane Ryanair wykorzystuje siłę skandalu na potrzeby reklamy np. darmowe bilety dla osób, które przekazały o. Rydzykowi pieniądze na ratowanie Stoczni Gdańskiej, czy też samolot z napisem "Żegnamy PLL LOT".

O co więc tyle zamieszania? Otóż reklama porównawcza w Polsce jest dozwolona pod warunkiem, że nie przekracza ona norm obyczajowych tak więc zaznaczenie różnicy w cenie jest dozwolone jednak nie ukazane jako złodziejstwo - twierdzi prof. Ewa Nowińska socjolog z UJ.
Polski sąd nakazał Ryanair zaprzestanie publikacji na czas procesu, od czego Irlandczycy oczywiście się odwołali.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com