TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Na rynku ukazała się kolejna seria przewodników - Key Guides wydawnictwa Hachette Livre Polska. Tłumacząc słowo "key" jako klucz, przewodnik ma otwierać drzwi do opisywanego kraju lub miasta, aby poznać jego walory i tajemnice.
reklama
Przewodniki mogą jednak nie spodobać się turystom. Przykładowo, w przewodniku "Hiszpania" mało jest informacji praktycznych, które przydadzą się każdemu turyście wybierającemu się do tego kraju. O Walencji można przeczytać tylko parę zdań, a wśród obiektów, które warto zobaczyć wymieniono: bazar, Giełdę Jedwabiu i centrum sztuki. Dodano też, że należy pójść na główny plac, gdyż jest to "Doskonałe miejsce do obserwacji ludzi".
W dziale noclegi wymieniony został tylko jeden hotel - Ad Hoc, "olśniewający pałac z początku XX w. Należący do miłośnika antyków", gdzie nocleg bez śniadania kosztuje 183 euro.
Z rozdziału "Planowanie podróży" można się dowiedzieć, kiedy najlepiej pojechać do Hiszpanii, co zabrać oraz poznamy godziny pracy i opłaty za wstępy. Dodatkowo w przewodniku umieszczono mapy. Niestety informacji typu jak dojechać np. do Walencji już nie umieszczono.
W przewodniku zamieszczono też dział "Wycieczki", a w nim 15 przejażdżek i 11 spacerów. Trasy są krótko opisane, podana jest długość trasy w kilometrach oraz możliwość dojazdu. Znaleźć tam można między innymi wycieczkę w Pireneje.
Minusem książki jest nieuporządkowane umieszczenie wiadomości oraz zbyt mała czcionka. Jednak format przewodnika jest bardzo praktyczny (22,5 x 13 cm).
"Key Guide. Hiszpania", Warszawa 2007, Hachette Livre Polska, s. 462; 79,90 zł
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami