TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-11-03 - Polacy nie chcą już pić dobrego piwa?

Polacy wybierają tańsze piwo. Popularne, duże browary zanotowały w tym roku spadki sprzedaży.

reklama


Niedawno prognozowano, że w tym roku konsumpcja wyniesie 100 litrów piwa na osobę. Tymczasem będzie to 90 litrów - wg danych z branży browarniczej. Wart 13 mld zł rynek piwowarski skurczy się drugi rok z rzędu - teraz o 4% (w 2009 roku było to 10%). W ciągu dwóch lat spożycie piwa w Polsce może spaść o blisko 15%.

Największe spadki notują Kompania Piwowarska (m.in. piwo Tyskie). Browar od początku kwietnia do końca września sprzedał łącznie 8 mln hl piwa - prawie o 6% mniej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Natomiast Grupa Żywiec w pierwszej połowie roku sprzedała o 5% mniej.

Najszybciej z półek znikały piwa średniej jakości i tańsze. O kilkanaście procent zwiększyła się sprzedaż marek z segmentu low-cost (np. Harnaś czy Kasztelan).

Po takich sygnałach z rynku browary teraz postawią na tańsze piwo. Również dlatego, że rosną koszty produkcji (ceny jęczmienia są o połowę wyższe niż rok temu).



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com