TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Interferie zapowiedziały ambitny plan zwiększenia udziału w rynku i zajęcia trzeciego miejsca na rynku. Już wiedzą jak to zrobić i skąd wziąć na ten cel fundusze.
reklama
Interferie to spółka, która zjmuje się organizowaniem i sprzedażą usług turystycznych. Obecnie,posiadając 966 pokoi, zajmują 7-mą pozycję czyli mają 4-procentowy udział na rynku. Firma ostatnio szybko się rozwija, a wypracowane zyski inwestuje w dalszą rozbudowę bazy.
W 2005 roku spółka osiągnęła 5,2 mln zł zysku brutto, 4,24 mln zł zysku netto oraz przychód wysokości 37 mln zł. W 2006 roku chce zanotować kilkudziesięcioprocentową dynamikę wzrostu wyników np. - Dynamika wzrostu zysku na sprzedaży będzie na poziomie około 30 proc. - powiedział wiceprezes spółki Andrzej Bukowczyk
W tej chwili Interferie są w posiadaniu 11 obiektów turystycznych w Polsce (na Wybrzeżu, w górach i nad jeziorami), 2 hoteli miejskich i biura turystycznego. Zamierzają powiększyć liczbę miejsc noclegowych do 1.507, wykupując istniejące już obiekty, np. ośrodki wczasowe od kopalń albo budując nowe.
Fundusze na ten cel pochodzić będą z emisji planowanej na trzeci kwartał br. (od 30 do 50 mln zł) oraz z kredytów. Przypominamy, że Interferie złożyły w maju prospekt emisyjny w KPWiG, na warszawskiej giełdzie zaliczając debiut w lipcu. Emisja obejmowała 5 mln akcji nowych akcji, które stanowiły około 34 proc. w podwyższonym kapitale spółki. W tym momencie 93,72 proc. akcji jest w posiadaniu KGHM Metale DSI, a po 3,14 proc. mają KGHM Polska Miedź i Centrum Badania Jakości. Prezes Bukowczyk zapewnił, że dotychczasowi akcjonariusze nie przeznacą akcji na sprzedaż w ofercie publicznej. Obowiązuje ich 12 miesięczny lock-up.
Spółka rozpoczęla swój program inwestycyjny trzy lata temu i zapowiada, że potrwa on do 2010 r. Na ten rok planuje zwiększyć swój udział w rynku do wysokości 6 procent.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami