TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-07-22 - The Independent: linie lotnicze wożą pasażerów uszkodzonymi samolotami!

Linie lotnicze wożą pasażerów po Europie uszkodzonymi samolotami. Raporty o defektach i awariach piloci składają dopiero po zakończeniu dnia pracy - pisze The Independent.

reklama


Brytyjski dziennik powołując się na zestawienia sporządzone przez mechaników firm remontowych - podaje, że 80-90 % awarii zgłaszanych jest dopiero po powrocie samolotu na macierzyste lotnisko. Częste awarie dotyczą wycieków płynu hamulcowego, czy utraty szczelności kabiny pasażerskiej. Zgłoszenie awarii na macierzystym lotnisku, daje możliwość utrzymania rozkładu lotów, a także pozwala zaoszczędzić na wynajęciu ekipy remontowej w obcym porcie lotniczym. Niestety korzyści przewoźnika, wygospodarowane są kosztem zagrożenia życia pasażerów i załogi.

Analiza zgłaszanych awarii, została przeprowadzona przez członków Międzynarodowego Zrzeszenia Mechaników Lotniczych - AEI, do którego należy ponad 45 tysięcy specjalistów. Jeden z mechaników, który przejrzał 40 książek pokładowych obejmujących 3 tysiące lotów -zauważył, iż 90% awarii zostało zgłoszonych dopiero po ostatnim locie danego dnia, dopiero kiedy samolot wrócił na macierzyste lotnisko.

Mechanicy sprawdzali książki pokładowe dyskretnie, gdyż jest to powinność krajowych instytucji nadzoru ruchu lotniczego. Wg sekretarza generalnego zrzeszenia AEI, Freda Bruggemana, instytucje kontrolujące mając dobre stosunki z przewoźnikami - nie traktują poważnie względów bezpieczeństwa.



Źródło: Puls Biznesu

Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com