TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-11-05 - Hiszpanie chcą latać do Małopolski

Władze Krakowa i Małopolski zachwalają swój region Hiszpanom. Katarzyna Gądek, dyrektorka biura ds. turystyki krakowskiego magistratu wyjaśnia - Bo Hiszpan, jak już gdzieś wyjedzie, to wyda dużo pieniędzy.

reklama


We wtorek, 4 listopada trzydziestu przedstawicieli hiszpańskich biur podróży, głównie z Madrytu i Barcelony przyjechało do Małopolski. Zamierzają się przekonać, czy warto włączyć region do oferty turystycznej na Półwyspie Iberyjskim. Zobaczą między innymi: krakowskie Stare Miasto, wielicką kopalnię soli, Niepołomice, obóz Auschwitz-Birkenau oraz krakowskie hotele.

Jeżeli przedsiębiorcom spodoba się Małopolska, wówczas hiszpańscy turyści będą mogli wykupywać wycieczki do Krakowa i Małopolski. Transport zapewni linia lotnicza Air Nostrum, która pod koniec lipca tego roku uruchomiła połączenie z Madrytu do Krakowa. Miało ono zostać zawieszone z końcem października. Jednak przewoźnik postanowił utrzymać ten kierunek. Carlos Bertomeu, dyrektor generalny hiszpańskich linii lotniczych poinformował - Postanowiliśmy przedłużyć loty do Krakowa na sezon zimowy. Jeśli połączenie będzie cieszyło się zainteresowaniem, a jestem przekonany, że tak będzie, to zostanie utrzymane także na wiosnę.

Od końca lipca Air Nostrum na trasie Madryt - Kraków przewiózł blisko 4400 pasażerów. Hiszpanie stanowili 90% wszystkich podróżnych.

Katarzyna Gądek, dyrektorka biura ds. turystyki krakowskiego magistratu zaznacza - Hiszpanie są świetnymi klientami, jak już gdzieś wyjeżdżają na wycieczkę, to wydają dużo pieniędzy. Bertomeu dodał - To prawda, podczas podróży nie lubimy oszczędzać. Wybieramy dobre hotele i restauracje. W Krakowie ich nie brakuje.

Jeden z 30 przedstawicieli hiszpańskich biur podróży już się przekonał do walorów Małopolski i zamówił w samolotach latających do Krakowa 40 miejsc w każdym tygodniu. Bertomeu wyznał - Liczymy nie tylko na turystów z Madrytu, ale z całej Hiszpanii, bo nasza linia ma bogatą sieć połączeń regionalnych na całym Półwyspie Iberyjskim.

Hiszpańskie biura przygotowują również ofertę "przedłużonego romantycznego weekendu w Krakowie", która ma być adresowana do zakochanych par. Air Nostrum zostały wsparte przez krakowski magistrat kwotą w wysokości 75 tys. euro na reklamę nowego połączenia Kraków - Madryt. Gądek dodaje - Zachęcamy tak każdą linię lotniczą, która łączy Kraków z nowym kierunkiem.

Władze Małopolski wraz z krakowskim magistratem były przedstawicielami jedynego polskiego regionu, który na Wystawie EXPO 2008 w Saragossie zaprezentował się przez cały czas jej trwania, czyli od 14 czerwca do 14 września. Samorząd województwa nadal chce promować Małopolskę na Półwyspie Iberyjskim. Na lata 2009-2010 zaplanowano wizerunkową kampanię reklamową "Poznaj krainę dwóch rzek. Poznaj Małopolskę".



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com