TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-01-16 - Szklarska Poręba pracuje nad własną marką

Posiadanie silnej marki jest podstawowym elementem, który gwarantuje odniesienie sukcesu. Przewaga konkurencyjna atrakcyjnych turystycznie miejscowości polega na wyróżnieniu się przez silną oraz unikalną markę.

reklama


Szklarska Poręba już od wielu lat inwestuje w promocję turystyczną. Dzięki temu miasto znane jest wśród wielu turystów. Jednak nie można jeszcze mówić o Szklarskiej Porębie jako o silnej marce. Dlatego też postanowiono opracować strategię marketingu i strategię Marki Miasta Szklarska Poręba.

Szklarska Poręba zdecydowała się zwróciła się o pomoc do konsultantów zewnętrznych. Firma 2ba szkolenia i doradztwo strategiczne opracowała dla Szklarskiej Poręby nowatorskie rozwiązanie, które jest wyjątkowym połączeniem briefu na znak z zamkniętym konkursem. Nowa formuła konkursu dała możliwość wyboru w oparciu o badania najlepszej koncepcji. Koncepcje znaków badane były przy pomocy technik projekcyjnych oraz testów wizualnych. Natomiast sposób przeprowadzenia badań umożliwił merytoryczną weryfikację prac w odniesieniu do założeń strategicznych. Dzięki temu nielubiana przez profesjonalistów formuła konkursu zyskała zupełnie nowy wymiar.

Autorski program konsultantów zewnętrznych zastosowany dla Szklarskiej Poręby jest programem pilotażowym. Dotychczas żadne z polskich miast nie zastosowało podobnych rozwiązań. W ten sposób Szklarska Poręba sprawdza możliwości stworzenia marek dla miast, które nie mają budżetów promocyjnych na równi z dużymi miastami jak: Wrocław, Szczecin, czy Poznań.

Prace przy opracowywaniu założeń Marki Miasta Szklarska Poręba przebiegały w następujących etapach:

1. Audyt wizerunku turystycznego Szklarskiej Poręby przy współdziałaniu konsultantów zewnętrznych: firmy 2ba szkolenia i doradztwo strategiczne oraz tzw. Zespołu Osób Kluczowych, który złożony był z przedstawicieli urzędu i branży turystycznej. Wnioski z audytu stały się materiałem wyjściowym do dalszych prac.

2. Założenia strategiczne dla Marki Szklarskiej Poręby, gdzie z zaproponowanych przez konsultantów zewnętrznych sześciu kierunków strategicznych Miasto wybrało "Magiczny Wypoczynek". Kierunek ten zgodny jest z potencjałem turystycznym oferowanym przez Szklarską Porębę, a marka jest marką turystyczną . "Magiczny wypoczynek" jest sercem marki. Nadanie znaczenia magiczności wypoczynkowi ukierunkowuje komunikację z turystami. Dzięki temu mają oni czuć w Szklarskiej Porębie magiczną atmosferę, podziwiać magiczne widoki, dotknąć magii Radiowej "Trójki" oraz doświadczyć magicznej przeszłości Walończyków. Od teraz magia będzie nadawać nową jakość wypoczynkowi w Szklarskiej Porębie bez względu czy będzie to wypoczynek aktywny, kuracyjny, czy też połączony w uczestnictwem w imprezie. Ze wszystkich zaproponowanych kierunków dla marki ten właśnie najlepiej oddawał wyjątkowość Szklarskiej Poręby. Potwierdzili to turyści, wśród których przeprowadzono badania. Dlatego też Miasto przyjęło do realizacji właśnie tę propozycję. Władze miasta zaznaczają, że dotychczas żadna z polskich miejscowości nie pozycjonowała się w ten sposób, co daje Szklarskiej Porębie efekt bycia "nr 1".

3. Zamknięty konkurs na Znak Marki Szklarskiej Poręby, który adresowany był do wybranych firm. Przygotowany na podstawie założeń strategicznych brief firmy stworzono rozwiązania projektowe dla Miasta. Natomiast po przeprowadzonych wraz z konsultantami zewnętrznymi badaniach wybrano został znak zaproponowany przez firmę Orfin z Wrocławia. Ostateczne korekty oraz badania dały efekt końcowy w postaci Znaku Marki Szklarskiej Poręby.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com