TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2005-07-13 - Co decyduje o wyborze wycieczki?

Jeszcze niedawno osoby planujące podróż lub wycieczkę turystyczną podejmowały decyzje opierając się na informacjach i rekomendacjach rodziny i znajomych. Teraz - według najnowszego międzynarodowego sondażu firmy informatyczno-badawczej GMI większość wybiera się na wypoczynek korzysta przede wszystkim z internetu.

reklama


GMI przebadało około 18 tys. internautów w 18 krajach, w tym w Polsce. Zgodnie z wynikami, aż 47% polskich internautów planując wakacje, korzystają z informacji z internetu, i na tej właśnie podstawie podejmuje decyzję. Dopiero w dalszej kolejności idą rekomendacje rodziny i znajomych oraz wizyty w biurach podróży.

Jeszcze bardziej inspirują się zawartością internetu m.in. turyści angielscy (65%) lub z Korei Południowej (69%). Często internauci decydują się na zakup usług turystycznych przez internet - wg raportu GMI 23% polskich internautów przynajmniej połowę potrzebnych w podróży rezerwacji dokonuje właśnie przez internet (w Rosji jest tylko 8%., a w Danii - aż 54%.
Interesujący też jest fakt, iż Polacy należą do osób najmniej zadowolonych z usług internetowych agencji podróży - jako bardzo dobre lub satysfakcjonujące ocenia je 60% klientów w Polsce, 88% w Wielkiej Brytanii, 82% w USA i 77% w Niemczech.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com