TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-03-21 - 10 mln zł za wybory Miss World w Warszawie?

Na czwartkowej sesji Rady Warszawy zapadnie decyzja, czy miasto zapłaci 10 mln zł z miejskiego budżetu na organizacje Miss World w stolicy.

reklama


Miss World to obok Miss Universe najpopularniejszy konkurs piękności na świecie, który w tym roku ma się odbyć w Polsce. Ponad sto piękności ze wielu zakątków świata przez cały wrzesień będzie jeździło po naszym kraju. Jednak nie ma nic za darmo - misski odwiedzą tylko te miasta, które za to zapłacą. Kilkugodzinna wizyta setki pięknych kobiet kosztuje ćwierć miliona złotych, wizyta całodniowa z noclegiem - prawie pół miliona, a za dwu-trzydniowy pobyt piękności miasto musi zapłacić prawie 3 mln zł. Podane przez organizatora ceny to tylko cenami wywoławczymi - jeżeli chętnych będzie więcej, wygra to miasto, które zaproponuje więcej pieniędzy (waga: 40/100) i ciekawszy program pobytu (waga: 60/100).

Oczywiście najdroższa jest organizacja uroczystej gali finałowej. Władze miasta, którym na niej zależy, muszą zapłacić co najmniej 3 mln zł za licencję i zdobyć kolejne 6 mln zł od sponsorów. Muszą również zapewnić noclegi dla pół tysiąca osób w hotelach.

Obecnie, zgodnie z wypowiedzią Elżbiety Wierzbickiej, prezesa biura Miss Polonia, które koordynuje przygotowania do organizacji światowego konkursu piękności w Polsce galą zainteresowane jest pięć miast:
- Warszawa,
- Kraków,
- Wrocław
- Malbork
- Gdynia, być może razem z Gdańskiem.

Ale czas na zgłaszanie się miast upływa dopiero z końcem marca.

W czwartek poznamy stanowisko Warszawy, gdyż stołeczni radni zadecydują, czy z budżetu miasta na galę Miss World warto wydać 10 mln zł. Decyzja nie jest łatwa - 10 mln zł o trzykrotność rocznych wydatków stolicy na promocję. Jest jednak szansa, iż sporą część tej kwoty zwrócą miastu sponsorzy. - W grę wchodzą cztery firmy, w środę mam rozmawiać z pewnym bankiem - mówi Tadeusz Deszkiewicz, dyrektor miejskiego biura promocji.

Wybory Miss World to trzecia pod względem rozmachu impreza po olimpiadzie i mundialu. Transmisja telewizyjna z imprezy trafi do 2 mld osób.

Polska Organizacja Turystyczna twierdzi, iż w państwach, w których odbyły się wybory Miss World, ruch turystyczny rósł co najmniej o jedną czwartą. Zdaniem jej przedstawicieli Polska dzięki konkursowi piękności zbierze 0,25-1,7 mld zł więcej tylko podatku VAT płaconego przez turystów.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com