TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-06-04 - Klagenfurt i Salzburg: nie budowaliśmy żadnych nowych hoteli na Euro!

Gospodarze piłkarskich mistrzostw Europy - austriackie miasta Klagenfurt i Salzburg nie budowały żadnych nowych hoteli na Euro - donosi "Gazeta Wyborcza".

reklama


Władze Klagenfurtu nie martwiły się, czy uda się zapewnić wszystkim kibicom noclegi. Uznano, że istniejące hotele muszą wystarczyć. Nie budowano na gwałt nowych, jak to się robi w Polsce. Założono, że kibice nie będą nocowali tylko i wyłącznie w mieście.

Klagenfurt leży nad dÅ‚ugim na 16 km, najcieplejszym w Alpach jeziorem Wörthersee i tworzy caÅ‚ość z leżącymi nad jego brzegiem miejscowoÅ›ciami, a tam hoteli jest wystarczajÄ…ca liczba.

Klagenfurt, który ma 90 tys. mieszkańców spodziewa się przyjazdu 80 tys. kibiców. Fani piłki z Polski, Niemiec i Chorwacji mają blisko i na pewno przyjadą głównie samochodami - przewiduje Stefan Petschnig, odpowiedzialny za bezpieczeństwo, koordynację stref dla fanów i imprez towarzyszących podczas Euro.

Policja na czas Euro 2008 w obawie przed bójkami nakazała restauratorom zabetonować stoły i parasole przy ogródkach piwnych, aby nie można było nimi rzucać.

Również w Salzburgu nie budowano hoteli. Prywatna firma zorganizowała tam kampus dla 1200 kibiców - koszt łóżka to 34 euro za dobę. Największym problemem są tu parkingi, które znajdują się na obrzeżach miasta, a jest na nich tylko 6 tysięcy miejsc, a ceny zaporowe - 16 euro za samochód. Chodzi o to, aby turyści-kibice przyjeżdżali samochodami w cztery osoby, a najlepiej docierali do nas samolotem lub pociągiem - mówi Wolfgang Weiss, koordynator Euro.

Andrea Minnich, kierownik wydziału turystyki w salzburskim urzędzie miejskim mówiła, że Salzburg miał wątpliwości czy organizować mistrzostwa, bo w czerwcu przyjeżdża do nas wielu biznesmenów na kongresy i konferencje.

Jednak zdecydowaliśmy się na Euro, bo jest to szansa dla miasta na pozyskanie nowych turystów, zwłaszcza Rosjan, bo rosyjska drużyna gra u nas - dodaje Minnich. Dlatego też równolegle z mistrzostwami rozpoczęliśmy kampanię reklamową miasta w rosyjskich mediach.

Salzburski organizator ruszył też niedawno z kampanią promocyjną austriackich kolei pod hasłem "Drink and drive with the OBB" (Pij i jedź koleją austriacką).



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com