TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-10-25 - UOKiK: hotel Gołębiewski w Wiśle - ani hotel, ani czterogwiazdkowy

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) uznał, że Hotel Gołębiewski w Wiśle niezgodnie z prawem używał nazwy "hotel" i oznaczenia czterogwiazdkowego. Właściciel musi zapłacić karę, w wysokości... 1000 zł.

reklama


Właściciel obiektu zapowiedział, iż nie będzie odwoływał się od decyzji Urzędu. W obiekcie tym ceny goście za noc a apartamencie płacą 900-1300 zł.

Zdaniem prezesa UOKiK, właściciel hotelu działał niezgodnie z ustawą o usługach turystycznych, określającą rodzaje obiektów hotelarskich.
Przedsiębiorca może się nimi posłużyć dopiero po spełnieniu określonych wymagań dotyczących, m.in. wyposażenia placówki oraz zakresu świadczonych usług. Zgodę na zaszeregowanie obiektu do określonego rodzaju i kategorii wydaje marszałek województwa - poinformował Urząd.
Według UOKiK, właściciel uzyskał zgodę na używanie nazwy "hotel" w lipcu br., podczas gdy wcześniej umieścił ją na budynku, w regulaminach obowiązujących w obiekcie w Wiśle, w internecie oraz w folderze reklamowym. - Właściciel podawał tym samym nierzetelną, nieprawdziwą i niepełną informację o charakterze placówki, jak również stosował reklamę wprowadzającą w błąd - podkreślił Urząd.

Zastrzeżenia UOKiK wzbudziło także posługiwanie się, przez przedsiębiorców współpracujących z Gołębiewskim, symbolem czterech gwiazdek dla oznaczenia standardu obiektu. Według Urzędu, "właściciel Hotelu Gołębiewski, wiedząc o takiej praktyce i zachowując milczenie godził się na rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji".

UOKiK nałożył na przedsiębiorcę karę pieniężna w wysokości 1 tys. zł. PAP dowiedziała się w biurze prasowym UOKiK że kara jest niska, ponieważ przedsiębiorca został ukarany po raz pierwszy, a sama kara ma charakter prewencyjny. Przedsiębiorca nie odwołał się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Według ustawy o usługach turystycznych, w każdym hotelu i pensjonacie, na widocznym miejscu powinny być zamieszczone: nazwa i adres przedsiębiorcy świadczącego usługi w tym obiekcie, tablica, która określa rodzaj i kategorię obiektu, informacje o zakresie świadczonych usług z podstawowymi cenami a także informacje o przystosowaniu obiektu do obsługi osób niepełnosprawnych. Jeżeli okaże się, że hotel nie spełnia określonych wymagań, konsumenci mogą dochodzić swoich roszczeń. Jeżeli umowa została zawarta z biurem podróży, organizator odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy - wyjaśnia UOKiK.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com