TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W ubiegłym roku w pasażerskiej komunikacji lotniczej zaginęło 42 mln sztuk bagażu, co w porównaniu z rokiem 2006 oznacza wzrost o 25% - napisano w opublikowanym w czwartek raporcie spółki usług informatyczno- łącznościowych dla branży lotniczej SITA.
reklama
3% zaginionego bagażu nigdy się nie odnalazło, czego doświadczył co dwutysięczny pasażer. Według mającej siedzibę w Genewie SITA, każda zagubiona sztuka bagażu kosztowała w 2007 roku przewoźników średnio około 90 dolarów, co daje łączną kwotę w 3,8 mld dolarów. Kwota ta była niemałym obciążeniem dla światowej cywilnej komunikacji lotniczej, która właśnie wchodzi w strefę zysku po sześciu nieprzerwanych latach strat.
- W ubiegłym roku w skali światowej znowu wzrosła liczba przypadków niewłaściwego obchodzenia się z bagażem - podkreślił dyrektor wykonawczy SITA Francesco Volante. Głównymi przyczynami tego zjawiska był napór zwiększonej liczby pasażerów na porty lotnicze, krótki czas przebywania samolotów na ziemi a także wzmocnienie kontroli antyterrorystycznej.
Raport SITA podkreśla, że problemy dotyczyły w ubiegłym roku tylko 2% nadanego przez pasażerów bagażu, którego odprawiono łącznie 2,25 mld sztuk. Większość zagubionego bagażu wróciła do właścicieli w ciągu 48 godzin. 49% ubiegłorocznych przypadków zaginięcia bagaży spowodowane było złym jego przekierowaniem podczas przesiadek ich właścicieli w tranzytowych portach lotniczych.
Niezaładowanie bagażu do samolotu w porcie odlotu było przyczyną zaginięcia w 16% przypadków, a błędy w procedurze biletowej oraz kwestie bezpieczeństwa odpowiednio w 14%. Inne, mniej powszechne przyczyny to nieodpowiednia obsługa bagażowa w portach docelowych, zbyt mała pojemność ładunkowa samolotów oraz błędy w oznakowaniu bagażu.
Podstawą raportu SITA są dane ze zautomatyzowanego systemu tropienia zaginionego bagażu, który spółka ta dostarczyła około 400 towarzystwom lotniczym oraz firmom obsługi lotniskowej.
© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami