TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2005-12-28 - Do Auschwitz z powrotnym biletem?

Takim hasłem reklamuje swoje połączenie do Auschwitz Małopolski PKS. Wiele firm i osób uważa, iż hasło jest niestosowne i przekracza granice dobrego smaku. - Może rzeczywiście trochę przesadziliśmy? - zastanawiają się w firmie.

reklama


W Krakowie na ulicach wiszą plakaty reklamujące nową ofertę PKS - bezpośrednie przejazdy z centrum Krakowa do dawnego obozu koncentracyjnego Auschwitz. Na plakatach duży napis w języku angielskim: "Auschwitz? Z powrotnym biletem? Z centrum miasta? Tak, to możliwe". Oprócz ulic, plakaty pojawiły się również w krakowskich hotelach, hostelach i punktach sprzedaży biletów.

Prezes Małopolskiej PKS Tomasz Stanek powiedział, iż przed uruchomieniem kampanii reklamowej konsultował się z osobami, które mają do czynienia z tematyką obozową na co dzień. Nie miały one żadnych uwag co do reklamy.

Teraz jednak, po uruchomieniu kampanii wiele podmiotów i osób prywatnych uważa, iż przekaz reklamowy jesy niesmaczny. Pracownicy Międzynarodowego Domu Spotkań Młodzieży, którymi współpracuje Małopolska PKS uważają, iż kwestie obozowe są bardzo delikatne i należy podchodzić do nich z największą ostrożnością. - Tu jej wyraźnie zabrakło. Poprosimy firmę o wyjaśnienia - zapowiada Bartosz Bartyzel z MDSM.

Wątpliwości co do wydźwięku reklamy ma również Agnieszka Nikliborc z Żydowskiego Centrum Edukacyjnego. Co prawda PKS konsultował z nią wygląd plakatu, jednak, że wówczas nie zwrócono uwagi na hasło. - Brzmi rzeczywiście niefortunnie. Nie myśli się o takich rzeczach, a potem głupio wychodzi - przyznaje Agnieszka Nikliborc.

Generalnie sformułowanie użyte w haśle można uznać za kontrowersyjne. PKS zapowiedział, iż jeżeli tekst reklamowy rzeczywiście jest niestosowny, to usunie plakaty i wymyśli inny slogan. - Nie chcemy się wyśmiewać z tragedii.- dodał Tomasz Stanek

Adam Łaszyn, szef agencji Alert Media Communications porównał akcję reklamową Małopolskiego PKSu do kampanii medialnej TPSA (z września 2001 roku), która oparta była na zdjęcie płonących wieżowców WTC z podpisem: "Teraz 50 procent taniej". Operatorowi chodziło oczywiście o tańsze rozmowy z Ameryką, ale reklama przekraczała granicę dobrego smaku.

Podobnie, zdaniem Adama Łaszyna jest z reklamą PKSu, której kilka osób nie zauważy lub nie zrozumie, ale większość poczuje się obrażona.

O dalszych losach reklamy piszemy w aktualności: Kontrowersyjną reklama podróży do Auschwitz będzie usunięta!



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com