TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-05-19 - WizzAir narzeka na opłaty w Polsce

Polska stanowi największy rynek, na którym operuje WizzAir. Blisko połowa pasażerów w samolotach tej linii podróżowała w 2009 roku na polskich trasach. W roku obecnym ma to być 4,3 mln, czyli o 20 proc. więcej. Wzrost przewozów związany jest z tym, że cześć pasażerów którzy rezygnują z podróży zastępują tacy którzy do tej pory latali liniami regularnymi. Co więcej od marca działa w Polsce we Wrocławiu piąta baza operacyjna przewoźnika.

reklama


Jednak zdaniem przewoźnika w Polsce są wygórowane opłaty lotniskowe. Jak wyjaśniła Natasa Kazmer, szefowa działu komunikacji WizzAir - Polska w ubiegłym roku najlepiej poradziła sobie z kryzysem finansowym. Jednak w tym roku nie obserwujemy dostatecznego ożywienia. Dochody do dyspozycji Polaków są niskie. W trudnych czasach jesteśmy pod presją redukcji kosztów. Tymczasem nasze przychody nie rosną. By utrzymać rozwój, opłaty lotniskowe muszą zostać obniżone. Koniunktura jest na tyle niesprzyjająca, że WizzAir zlikwidował 4 z 20 nowo wprowadzonych połączeń, i to niespełna miesiąc po ich uruchomieniu. - Normalnie dalibyśmy tym kierunkom więcej czasu. Zazwyczaj na zero wychodzi się po kilku miesiącach. Teraz byliśmy zmuszeni reagować błyskawicznie - wyjaśnia dyrektor.

Koniunktura jest na tyle niesprzyjająca, że WizzAir zlikwidował 4 z 20 nowo wprowadzonych połączeń, i to niespełna miesiąc po ich uruchomieniu. - Dyrektor wyjaśniła - Normalnie dalibyśmy tym kierunkom więcej czasu. Zazwyczaj na zero wychodzi się po kilku miesiącach. Teraz byliśmy zmuszeni reagować błyskawicznie. Obecne ceny nie pozwalają nam na rozwój. Jeśli uda się utrzymać niskie ceny biletów, ale naprawdę niskie, wyjdzie to na dobre nie tylko nam, ale i lotniskom, sklepom czy parkingom.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com