TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-11-25 - Tripsta.pl - nowy operator na polskim rynku

Tripsta.pl umożliwia wyszukiwanie najtańszej z możliwych kombinacji lotów dzięki wykorzystaniu autorskiej technologii. Serwis ten uruchomiło w Polsce greckie biuro podróży Travelplanet24.

reklama


- Pod uwagę braliśmy różne kraje Europy Centralnej. Zdecydowaliśmy się na inwestycję w Polsce, ponieważ dostrzegamy tu potencjał w branży usług turystycznych online - wyjaśnia Philipp Brinkmann, współzałożyciel i Dyrektor Zarządzający Travelplanet24, do której należy Tripsta.pl. Mamy świadomość silnej konkurencji, ale dzięki autorskiej technologii wyszukiwania połączeń możemy oferować korzystne dla klientów ceny - dodaje.

W Polsce jak na razie jedynie około 15% wszystkich usług turystycznych kupowanych jest za pośrednictwem Internetu. W porównaniu do takich krajów jak Niemcy, Wielka Brytania czy Francja, gdzie odsetek ten wynosi około 60%, Polska wypada dość słabo. Jednak sektor e-commerce rozwija się tu bardzo szybko, co może być szansą dla internetowych biur podróży na zdobycie nowych klientów.

Tripsta.pl oferuje wyszukiwanie i rezerwację połączeń lotniczych online i telefoniczną. Polski serwis bazuje na greckim rozwiązaniu - Best Mixx. System automatycznie przeszukuje bazy danych i osobno wybiera najkorzystniejszy cenowo lot w każdą ze stron. Połączenia tam i z powrotem mogą pochodzić z oferty różnych, niezwiązanych ze sobą przewoźników. Dzięki temu klient otrzymuje najtańszą z dostępnych kombinacji lotów.

Firma Travelplanet24 powstała w kwietniu 2005 roku i jest jednym z trzech największych internetowych operatorów turystycznych w Grecji. Miesięcznie za jego pośrednictwem użytkownicy dokonują około 15 000 rezerwacji, a jej obroty wynoszą 20 mln euro rocznie. Oprócz polskiego i greckiego serwisu, do firmy należy także myFerry.de i myFerry.eu, które działa w Niemczech i specjalizuje się w internetowej rezerwacji biletów na prom.

Anna Galewska, Polish Market Manager, odpowiedzialny za wejście Travelplanet24 na polski rynek udzieliła komentarza na ten temat:

- Czy na polskim rynku internetowych usÅ‚ug turystycznych jest miejsce na nowego gracza? Nie obawiacie siÄ™ konkurencji ze strony podmiotów, które funkcjonujÄ… już od dawna­?

* Zdajemy sobie sprawę, że ten rynek jest dość nasycony. Jednak Polacy są coraz bardziej otwarci na kupowanie towarów i usług przez Internet, i właśnie ten trend chcemy wykorzystać. W pierwszej kolejności skupimy się na zbudowaniu marki w Polsce i zdobyciu zaufania klientów. Chcemy pokazać, że kupowanie biletów lotniczych z Tripstą jest wygodne i tanie.

- Co jest waszÄ… przewagÄ… na tle konkurencji?
* Wykorzystujemy innowacyjną technologię wyszukiwania lotów Best Mixx, którą od pięciu lat z powodzeniem stosujemy na greckim rynku. Dzięki temu możemy oferować najlepsze ceny biletów lotniczych.

- Jak na razie bazujecie na wyszukiwarce lotów i hoteli, jakie są plany rozwoju polskiego serwisu?
* W przyszłości planujemy poszerzyć ofertę o wynajem samochodów, rezerwację biletów na prom, a także zorganizowane wycieczki typu "package". To jak szybko wprowadzimy nowe produkty do naszej oferty, będzie zależało od popytu i zainteresowania klientów. Docelowo chcemy zapewniać kompleksowe usługi turystyczne przez Internet.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com