TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2004-12-21 - Co przyciąga turystów do Polski?
Organizowane w Barcelonie, targi turystyki biznesowej - EIBTM pozwoliły odpowiedzieć na pytanie, co może przyciągnąć turystów do Polski.
reklama
Targi te odbyły się w dniach 30.11-2.12.2004 r, a zostały zorganizowane przez Reed Travel Exhibitions oraz Barcelona Cenvention Bureau. Zjechali się na nie touroperatorzy, przewoźnicy, hotelarze, narodowe organizacje turystyczne oraz organizatorzy profesjonalnych kongresów czy konferencji. W sumie, w targach udział wzięło ponad 2500 wystawców z ponad 100 krajów.
Na targach swoje stoisko miała także Polska. Zorganizowane ono było przez Convention Bureau of Poland oraz POIT-Madryt, a jego powierzchnia wystawowa to ponad 35 m kw.
Szczególną uwagę chcemy jednak zwrócić, na wypowiedź, Roberta Davidsona, wybitnego eksperta brytyjskiego z Westminster University. Powiedział on, że w Polsce był trzykrotnie i nasunęły mu się trzy spostrzeżenia na temat naszego kraju:
- Polska ma bardo dobrze rozwiniętą infrastrukturę hotelową, przede wszystkimw Warszawie i Krakowie oraz posiada personel, który jest bardzo wykwalifikowany. Przede wszystkim chodzi tu o gastronomię, hotele oraz biura podróży. Dodatkowym atutem jest bardzo dobra polska kuchnia.
- Polska posiada towary o wysokim standardzie, który można kupić za małe pieniądze. Powodem tego są niskie zarobki Polaków w stosunku do państw Europy Zachodniej.
- Polska charakteryzuje się niskimi kosztami organizacji kongresów międzynarodowych w stosunku do krajów Europy Zachodniej. Stosunek ten wynosi mniej więcej wartość 1:6.
Kończąc powiedział także, że "nikt z Polski go nie opłacił, aby mówić takie miłe słowa o tym kraju" i zaprosił zebranych do odwiedzenia polskiego stoiska narodowego.
Conventions Bureau of Poland przeprowadziło 67 spotkań handlowych z kontrahentami z całego świata. Głównie pytano o imprezy motywacyjne w całej Polsce oraz o miejsca, gdzie można zorganizować kongresy czy konferencje. Z powyższych twierdzeń można wywnioskować, ze największym zainteresowaniem cieszą się imprezy typu incentive do Polski oraz organizowanie narad branżowych oraz średnich konferencji. W przygotowywanych przez polską branżę turystyczną ofertach główny nacisk należałoby położyć na green incentive i folk incentive.
Podsumowując targi w Barcelonie, należy podkreślić fakt, że Polska jest najlepiej rozpoznawalnym krajem, z nowo przyjętych państw Unii Europejskiej, pod względem miejsca, w którym można organizować spotkania oraz wyjazdy motywacyjne.
Zainteresowanych informujemy, że przyszłoroczne targi EIBTM odbędą się w dniach 29.11-1.12 2005 r.
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami