TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-03-11 - W Gdańsku nie będzie bazy Centralwings

Centralwings, polska tania linia lotnicza nie otworzy w Gdańsku swojej bazy operacyjnej. Powodem jest brak samolotów oraz ograniczenie działalności przewoźnika. Jest to kolejny cios dla lotniska w Rębiechowie, po zapowiedzi linii Easyjet o wycofaniu połączeń z Gdańska.

reklama


Po przeprowadzeniu statystyk gdańskiego lotniska z ostatnich kilku miesięcy, można uznać, że rynek się nasycił i na wielu trasach liczba pasażerów spadła. Tomasz Kloskowski, wiceprezes gdańskiego portu lotniczego podkreślił - To normalne. Wzrost liczby połączeń jest tak duży, że niektóre nie mają prawa na siebie zarobić. Pamiętajmy, że mimo to liczba pasażerów, która skorzystała z naszego lotniska w ostatnich miesiącach, jest i tak o 40% wyższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Liczba ta cały czas rośnie. Przyczyniają się do tego ogłaszania kolejnych linii o uruchamianiu nowych połączeń. Jednak coraz częściej nie dotyczą one miast w Irlandii oraz Wielkiej Brytanii. W bieżącym roku po raz pierwszy z Gdańska będzie można polecieć między innymi do fińskiego Turku i katalońskiej Barcelony.

Jednak po decyzji podjętej w czwartek, 6 marca na posiedzeniu Centralwings, wiele nowych połączeń stanęło pod znakiem zapytania. Przewoźnik z końcem marca miał uruchomić w Gdańsku bazę dla swoich trzech samolotów. Jednak plany pokrzyżowała zła kondycja finansowa firmy, która w ubiegłym roku osiągnęła stratę aż 73 mln zł. Oficjalnym powodem rezygnacji z Gdańska jest reakcja na zeszłoroczne wyniki, a także możliwości logistyczne, czyli zapewnienie odpowiedniej liczby samolotów. Część maszyn przewoźnik leasinguje od LOT-u. Jednak w tym roku polski narodowy przewoźnik potrzebuje dwóch dodatkowych boeingów na własne potrzeby i dlatego w Gdańsku będzie stacjonować tylko jedna maszyna, a to jest za mało, aby mówić o bazie z prawdziwego zdarzenia. Sprzedaż biletów na połączenia z Gdańska cały czas trwa, a cięcia mają objąć nowe kierunki do Amsterdamu i Manchesteru, które miały zostać uruchomione 30 marca.

Jak na razie rok 2008 jest dla Rębiechowa pechowy. Centralwings ogłosił swoją decyzję parę tygodni po tym jak brytyjski Easyjet poinformował o wycofaniu się z Gdańska. Oznacza to stratę kolejnych czterech połączeń: do Londynu Gatwick, Edynburga, Bristolu oraz Belfastu. Jest szansa, że likwidowane połączenia będą szybko wznawiane przez innych przewoźników. Tomasz Kułakowski z Ryanaira wyznał - Wiemy o likwidowanych połączeniach z Trójmiasta. Cały czas analizujemy możliwość ich uruchomienia przez naszą linię.

Zmiany w Gdańsku nie dotyczą tradycyjnych linii lotniczych. 30 marca Lufthansa otwiera połączenie do Frankfurtu. W tym samym czasie na lotnisko wraca fiński Finnair, który jesienią zawiesił połączenie do Helsinek. Linia ma zostać w Gdańsku na stałe. Bilety można już kupować nawet na styczeń przyszłego roku. Także pod koniec marca tego roku SAS ma uruchomić loty z Gdańska do Oslo.

Trzy nowe poÅ‚Ä…czenia otwiera też wÄ™gierski Wizzair, najbardziej aktywna w GdaÅ„sku linia lotnicza. Samoloty bÄ™dÄ… latać do Göteborga, Coventry i Bournemouth. GdaÅ„ska baza Wizzaira zostanie wzbogacona o trzeci samolot, który bÄ™dzie stacjonowaÅ‚ w RÄ™biechowie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com