TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-10-11 - easyJet: zmiana licencji na używanie marki

Brytyjska linia lotnicza ogłosiła dziś, że rozwiązała spór z easyGroup dotyczący licencji na markę easyJet. Zmieniona umowa licencyjna kończy długotrwałą niepewność wynikającą z toczącego się sporu i potwierdza prawo easyJet do generowania zysków z dodatkowej działalności.

reklama


Zmieniona i ponownie podpisana umowa licencyjna potwierdziła prawo easyJet do używania marki na całym świecie w sposób, który chroni bieżącą działalność handlową, a także zapewnia jej jasność i pewność na zasadach zgodnych z warunkami licencji. Od tej pory znacznie zwiększy się możliwość prowadzenia wszechstronnej działalności, a easyJet będzie miał większą swobodę w zawieraniu co-brandingowych umów z innymi dostawcami usług dla branży podróżniczej (działania promujące więcej niż jedną markę przy wykorzystaniu tych samych narzędzi), jak również partnerów white-label (sygnowanych marką linii), takich jak wynajmujących samochody, hoteli i towarzystw ubezpieczeniowych. Ponadto, easyJet będzie miał prawo do włączania się w promocje na zasadach co-brandingu z innymi wiodącymi markami.

Ogłoszone dziś porozumienie zostało zawarte na okres pięćdziesięciu lat, przy czym przez dziesięć lat będzie uiszczana opłata licencyjna w wysokości 0,25% przychodów z easyJet. Płatności zostały ustalone na 3,9 mln L i 4,95 mln L w ciągu pierwszych dwóch lat obowiązywania umowy.

Po uzyskaniu zgody akcjonariuszy na zmianę zasad określonych w licencji, Sir Stelios zgodził się zrezygnować z prawa do używania tytułu Prezesa i zrezygnował z reprezentowania easyGroup w Zarządzie easyJet.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com