TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-04-11 - Tłumy zagranicznych turystów na zakupach w Polsce!

Coraz prężniej rozwija się w Polsce turystyka zakupowa. Koniunkturę nakręciły między innymi tanie linie lotnicze. Jeszcze do niedawna głównym punktem programu zakupowej turystyki był stadion X-lecia. Obecnie większą atrakcję stanowią wyprzedaże w nowoczesnych centrach handlowych.

reklama


Katarzyna Sobierajska z Polskiej Organizacji Turystycznej przyznaje - Rosjan, Ukraińców i Białorusinów powoli wypierają Anglicy i Irlandczycy. Kupują tanie bilety lotnicze i buszują po polskich centrach handlowych.

Sobierajska dodaje - W Polsce boom na zakupowe galerie rozpoczął się zaledwie kilka lat temu. W innych europejskich miastach dawno już się zakończył, więc centra handlowe nie są aż tak atrakcyjne. Cudzoziemców kuszą niższe ceny markowej odzieży, biżuterii i sprzętu elektronicznego. Chętnie kupują bursztyn, porcelanę z Bolesławca, haftowane obrusy i wyroby rękodzielnicze z wikliny.

Instytut Turystyki podaje, że każdego roku do Polski przylatuje o 30-40% więcej mieszkańców Wysp Brytyjskich. Planuje się, że tylko w tym roku obcokrajowcy zostawią w Polsce ponad 3 mld dolarów.

POT najbardziej liczy na wykorzystanie tzw. zakupowych weekendów. Najnowszym pomysłem na promowanie turystyki handlowej jest Festiwal Zakupów. Jest to impreza, która powstaje we współpracy miast z centrami handlowymi, touroperatorami i tanimi liniami lotniczymi. Każde polskie miasto miałoby wybrać termin, w którym warto przyjechać na obniżki cen. Program ma ruszyć w przyszłym roku.

Kupcy walczą o zagranicznych turystów również na własną rękę. W Łodzi kończy się budowa centrum handlowo-rozrywkowego Manufaktura. 250 sklepów, restauracje i muzea zajmą 12 pofabrycznych budynków dawnego imperium Izraela Poznańskiego. Joanna Delbar, rzeczniczka Manufaktury wyznaje - Bywamy na zagranicznych targach turystycznych, będziemy inwestować w reklamy w gazetkach pokładowych.

Częstym klientem polskich sklepów są turyści z Niemiec. Do Polski mają niedaleko, a dodatkowo u siebie w niedzielę zakupów nie zrobią. Poznań przygotował specjalną stronę internetową dla mieszkańców Berlina, którzy mają dogodne połączenia kolejowe. Hasło reklamowe brzmi: "Poznań najlepszy na zakupy".

Niemców zaprasza również targowisko Ptak z podłódzkiego Rzgowa. Paweł Babski, dyrektor CT Ptak wyjaśnia - Zauważyliśmy, że w weekendy na naszym parkingu ustawia się coraz więcej samochodów z niemieckimi rejestracjami. Przyjeżdżają z Berlina, Dsseldorfu i Kolonii. Wygląda na to, że w Niemczech pojawiło się zapotrzebowanie na targowiska, więc postanowiliśmy to wykorzystać. Centrum Targowe Ptak będzie się u Niemców reklamować jako "największe centrum targowe w Europie Wschodniej". Dodatkowo w jednej z hal targowych uruchomiono kasę z biletami lotniczymi.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com