TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-10-18 - Znamy już siedem głównych filarów strategicznych PLL LOT

We wtorek, 16 października zarząd PLL LOT przedstawił założenia nowej strategii na lata 2008-2012. Oparta jest ona na zwiększeniu efektywności oferty w ramach siedmiu głównych filarów. Spółka zaplanowała między innymi ujednolicenie floty, pozostawienie dwóch marek w Grupie LOT, rozwój połączeń w kierunkach wschodnich (Rosja, Ukraina), a także wzrost sprzedaży internetowej do minimum 40% w 2012 roku. Zarząd zakłada również upublicznienie spółki na GPW w Warszawie już w przyszłym roku oraz przekroczenie 200 mln zł zysku netto w 2012 roku.

reklama


Piotr Siennicki, prezes zarządu PLL LOT wyznał - Przedstawiona dzisiaj strategia to kamień milowy mojej dotychczasowej pracy w PLL LOT. Jestem przekonany, że przygotowany przez nas program jest najlepszym możliwym planem działania dla LOT-u. Naszym najważniejszym celem jest osiągnięcie satysfakcjonującej docelowej rentowności, wejście na giełdę i szybko rosnąca liczba pasażerów oraz połączeń.

Głównymi założeniami strategii "Siedmiu Filarów" PLL LOT są:
1. Uproszczenie floty, która będzie zaprojektowana zgodnie z zasadą czterech stref: długodystansowej, krótkodystansowej, regionalnej oraz krajowej. Każda strefa będzie miała dedykowaną flotę oraz jeden model w ramach każdego typu samolotu.
2. Efektywna sieć połączeń z głównych polskich portów lotniczych, a także stworzenie w Warszawie węzła tranzytowego oraz wzrost bezpośrednich połączeń ze wszystkich lotnisk regionalnych.
3. Znaczne podwyższenie jakości obsługi klienta poprzez wprowadzenie nowoczesnych samolotów, przyspieszenie obsługi naziemnej, ograniczenie opóźnień i odwołań oraz skrócenie czasu przesiadek.
4. Redukcja kosztów operacyjnych, w tym wykorzystanie tańszego systemu dystrybucji, jakim jest internet. Zwiększenie sprzedaży internetowej do 40% w 2012 roku pozwoli na spadek kosztów dystrybucji o 30%.
5. Nowoczesny system taryf
6. Kultura korporacyjna nastawiona na klienta
7. Dwie marki. LOT będzie stanowił główny filar działania oraz podstawowe źródło zysku, natomiast Centralwings będzie tanim transportem powietrznym i alternatywą dla niskokosztowej konkurencji

Siennicki podkreśla - Zdecydowanie skupimy się na podniesieniu efektywności i innowacyjności oferty LOT-u, co zaowocuje wzrostem lojalności klientów. Założenia "gościnność z klasą" oraz "oszczędność i efektywność" to kluczowe przesłania, jakim będziemy hołdować. Z przewoźnika narodowego staniemy się przewoźnikiem preferowanym przez klientów latających do i z Polski, z kulturą organizacyjną nastawioną na klienta.

LOT zamierza też uruchomić połączenia azjatyckie. Przyczyniły się do tego rozwijające się kontakty gospodarcze, rosnące inwestycje firm japońskich i koreańskich w Polsce oraz znacząca emigracja wietnamska do Polski. Spółka przygotowuje się również do obsługi wzrastającego ruchu lotniczego związanego z Euro 2012.

Wzrośnie też liczba połączeń z Warszawy w kierunkach wschodnich, czyli do Rosji i na Ukrainę, a także na trasach długodystansowych. Nowością będzie elastyczne zarządzanie pojemnością, które będzie dostosowywać liczbę połączeń do sezonowości.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com