TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-12-18 - Niedozwolone kłamstwa w reklamach. Czy znikną bilety za złotówkę?

Od piątku, 21 grudnia tego roku reklamy nie będą mogły już informować, że bilet lotniczy kosztuje złotówkę. Od tego dnia będą obowiązywać nowe przepisy.

reklama


21 grudnia wchodzi w życie nowa ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, która dostosowuje polskie prawo do unijnego. Niedozwolone będzie rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji lub prawdziwych, ale wprowadzających w błąd.

Będą musiały zniknąć między innymi reklamy biletów lotniczych za złotówkę. Zgodnie z nowym prawem cena musi zawierać wszystkie opłaty doliczane do ceny podstawowej biletu oraz podatki. Kamil Wnuk, rzecznik taniej linii lotniczej Centralwings wyznał - Od piątku będziemy już podawać ceny brutto, czyli ze wszystkimi opłatami dodatkowymi.

Iwona Smolak, radca prawny w kancelarii Gardocki i Partnerzy, zaznacza, że konsument, który zauważy złamanie ustawy może żądać zaniechania nieuczciwej praktyki handlowej, odszkodowania lub też zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny. Jeżeli sprawa zakończy się przed sądem, wówczas przedsiębiorca będzie musiał udowodnić, że klient się myli i oskarżyć go o wprowadzanie w błąd. Firmie grozić może także kara pieniężna. Smolak przyznaje - Będzie ona raczej niewielka: od 20 zł do 5 tys. zł, ale w tym wypadku firmy powinny się raczej bać utraty renomy niż kary pieniężnej.

Według Smolak lawiny pozwów raczej nie będzie, gdyż Polacy nie mają amerykańskiego temperamentu do występowania w sądzie. Dodaje, że z badań prezentowanych przez agencję reklamową Tequila Polska wynika, że aż 46% Polaków uważa, że reklama kłamie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com