TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-10-28 - Air France KLM rozwija zimą skrzydła

Linie lotnicze Air France KLM w ostatnim okresie odnotowały wzrost zainteresowania swoją ofertą w porównaniu do 2009 roku. Widoczne ożywienie w międzynarodowym przepływie osób zostało uwzględnione w harmonogramach lotów na zimę 2010/2011.

reklama


Zwiększony ruch w grupie Air France KLM obrazuje wzrost współczynnika ASK, czyli ilość dostępnych miejsc dla pasażerów pomnożona przez odległość, jaką przebyły w kilometrach. W porównaniu z zimą 2009 wzrósł on o 3,3%. Progres wynika głównie z zwiększonej aktywności na trasach długodystansowych (przyrost o 4,1%, a w przypadku samej Azji 5,4%) przy praktycznym utrzymaniu poziomu natężenia na trasach średniego zasięgu (zwyżka o 0,5%).

Według szacunków intensywność ruchu lotniczego Air France KLM tej zimy ulegnie wzmożeniu o 1,7% ASK. Stanowi to średnią 2,5% przyrostu na trasach o dalekim zasięgu i obniżki o 1% na lotach średniodystansowych. Wartości te mają swoje konkretne odbicie w harmonogramach lotów.
Korzystne zmiany wprowadzono na trasie Paryż - Warszawa. Reorganizacja polega m.in. na przesunięciu godziny rejsu z 18.40 na 19.00. Nowa godzina odlotu umożliwi dogodną przesiadkę pasażerom tranzytowym przylatującym z innych destynacji w siatce połączeń Air France. Odlot samolotu do Warszawy odbywa się z nowoczesnego terminalu 2F.

Zwiększona zostaje liczba lotów z Warszawy do Amsterdamu w okresie zimowym z dwóch do trzech dziennie. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów, z początkiem listopada zostanie również zmieniona godzina odlotu rannego rejsu z Warszawy do Amsterdamu z 06.40 na 06.50. W zimowym harmonogramie lotów Air France KLM po Europie również dojdzie do kilku zmian. Zostanie zwiększona częstotliwość ma trasach do Oslo (codziennie), Oviedo (trzy razy dziennie) oraz do Werony (cztery loty dziennie). Dzięki nowym umowom partnerskim, pasażerowie latający z Paryża będą mieli także do wyboru dwa loty dziennie do Sofii oraz do Wielkiej Brytanii. Wraz z początkiem października zostały uruchomione nowe połączenia Airbusami A380 do Nowego Jorku (pięć razy w tygodniu), Johannesburga oraz Tokio (codziennie).

Na trasach do Ameryki Północnej i Południowej, Air France wprowadza rozkład lotów podobny do tego, który obowiązywał przed kryzysem gospodarczym. Przede wszystkim oznacza to reorganizację kursów do Nowego Jorku, zwiększenie liczby miejsc na trasie do Bostonu, Meksyku, a także przywrócenie dwóch lotów dziennie do Rio de Janeiro oraz Sao Paulo. W przypadku lotów do Azji, klienci Air France KLM będą mogli liczyć na codzienne połączenia z Bangkokiem, Bangalore, Hanoi i Ho Chi Minh. Wachlarz połączeń Air France z afrykańskimi destylacjami także ulega rozszerzeniu. Do zimowego harmonogramu dochodzi Bata w Gwinei Równikowej (dwa razy w tygodniu). Istniejące wcześniej połączenia do Liberville oraz Pointe Noire będą obsługiwane pięć razy w tygodniu, a do Dżibuti, trzy razy w tygodniu.

Na rozbudowie harmonogramu lotów Air France KLM skorzystają również wszyscy podróżujący na Bliski Wschód. Samoloty do Ar-Rijadu oraz Dżuddy będą kursować trzy razy w tygodniu. Ponadto wszyscy wybierający się na Reunion będą mieli do wyboru dziewięć lotów w tygodniu.
Wraz ze zwiÄ™kszaniem wydajnoÅ›ci lotów Air France kontynuuje również proces modernizacji floty. Obecnie kabiny Premium Voyageur, Å‚Ä…czÄ…ce cechy klasy biznesowej z ekonomicznÄ…, znajdujÄ… siÄ™ w 90% samolotów kursujÄ…cych z Paryża na dÅ‚ugich dystansach. Ponadto pod koniec 2010 roku w samolotach dalekobieżnych zostanÄ… zainstalowane nowe fotele klasy biznesowej, które byÅ‚y już prezentowane na tragach IFTM Top Résa. Maszyny obsÅ‚ugujÄ…ce loty Å›redniodystansowe także zostaÅ‚y unowoczeÅ›nione o nowe fotele. 90% Airbusów A320 posiada już lżejsze siedzenia, które dodatkowo dostarczajÄ… wiÄ™cej przestrzeni na rozprostowanie nóg.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com