TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2005-09-08 - Kłopoty z Ecco Holiday

6 września Ecco Holiday wypowiedziało w trybie natychmiastowym umowę licencyjną biura Hexa w Krakowie przy ul. Zwierzynieckciej 15, prowadzonego przez Agnieszkę Kumik.

reklama

Poniżej publikujemy oświadczenie właścicielki, w związku z zaistniałą sytuacją.
Za treść niniejszego oświadczenia i fakty w nim zawarte odpowiada p. Agnieszka Kumik.

"W poniedziałek przyszedł mail, że zostaje ze mną rozwiązana umowa w trybie natychmiastowym w związku z dalszym, uporczywym i rażącym naruszaniem zasad współpracy oraz płatności. [..]

Informuję Państwa, że Biuro Licencyjne Hexa-Ecco Holiday nie posiada i nie posiadało żadnych zaległości finansowych wobec Ecco Holiday, a zerwanie umowy uważam za bezprawną rozgrywkę personalną. Dlatego będziemy dochodzili swoich praw na drodze sądowej jeśli Ecco zlekceważy naszą propozycje polubownego zakończenia współpracy.

[..]Zapłaciłam za umowę licencyjną 35 000zł + vat, co daje jedną z najwyższych stawek w Polsce. Od początku nasza współpraca nie układała się pomyślnie, podobnie jak innym licencjom. Ecco reprezentuje wobec licencjobiorców politykę w stylu białoruskim czyli jak się nie podoba to spadać. [..] Koszmarny bałagan w księgowości Ecco, wieczne upominanie się o niedopłaty, które po kolejnym przeliczeniu z naszej strony okazywały się nadpłatami.[..] Zamiast motywować do sprzedaży cały czas wiszą nad nami sankcje, Ecco blokuje dostęp do systemu, a jak się obrazi, nie umieszcza w reklamie. No i oczywiście o niczym nie informuje. Jak się samemu zauważy, że coś nie działam to trzeba dochodzić dlaczego. [..]
Sprawa która doprowadziła mnie do szału to sytuacja kiedy klienci zarezerwowali Portugalię za ponad 8000 w czwartek a wylot był w sobotę. Ja złożyłam polecenie przelewu w piątek a pani z płatności powiedziała że nie będzie czekać na potwierdzenie bo idzie do domu. potwierdzenie przesłałam do Ecco po 17 zaraz jak zeszło z banku, natomiast klienci w międzyczasie otrzymali telefon, że nie lecą bo ja jestem nieuczciwa i nie zapłaciłam. Jakiekolwiek rozgrywki byłyby między nami to taka sytuacja nie ma prawa oprzeć się o klienta!!!

W styczniu Ecco zaproponowało nam sprzedaż oferty mega. Oferta ta miała być najniższa cenowo i miała nam od niej nie przysługiwać prowizja!!! Ecco zaproponowało, że możemy sobie pobrać opłatę ale nie może się ona znaleźć na voucherach. Ja się na taką opcję nie zgodziłam bo niby dlaczego klient ma płacić więcej niż widnieje na dokumencie. Po wielu wojnach, nie tylko moich pozwolono nam zamieszczać opłatę na voucherach, natomiast takich zasad sprzedaży nasze umowy licencyjne nie zawierały.

Aneks pojawił się w kwietniu i ja się na niego nie zgodziłam. Bo do oferty mega można było dokupić standard hotelu wyżywienie i robiła się z tego rezerwacja na 6000 a my zamiast 660 zł, mieliśmy zarobić 100 zł opłaty rezerwacyjnej. Mój aneks został odrzucony. Nie było nawet żadnej woli negocjacji. [..]

W piątek w Jabłonnej odbędzie się konferencja Ecco na której planowaliśmy poruszyć trudności we współpracy. Zadzwoniłam do Prezesa po mailu z centrali i Pan Prezes w wielkim zdenerwowaniu powiedział, ze ma mnie dość, że nie chce mnie więcej widzieć itp.[..]

W rozmowie z moim wspólnikiem już tego argumentu nie użył, powiedział zaś, że kredytowałam klientów. Kredytowanie polegało na tym, że klient który wykupił u mnie 16
rezerwacji z Ecco miał termin dopłaty w piątek a przebywał zagranicą więc poprosiłam o przesuniecie terminu do środy. W prawie cywilnym brak odpowiedzi negatywnej na maila jest rozumiane jako akceptacja. Więc jeśli Ecco się nie zgadzało to mogło to anulować. Teraz są zarzucane zaległości finansowe, pewnie z tego tytułu, że ofertę mega rozliczyłam po normalnej prowizji a Ecco twierdzi że mi się nic za nie należy. [..]

Umowa zerwana została z dniem wczorajszym. Otrzymałam zakaz wstępu na konferencję, mogę się ewentualnie pojawić na audiencji po. No i chyba sprawa skończy się w sądzie bo to, że prezes mnie nie lubi, to się nie musi ze mną na kawę umawiać, a nie zrywać umowę. Ja zaproponowałam rozwiązanie umowy w trybie normalnym, ale nie - moim odczuciu zostałam potraktowana jak oszustka finansowa i dręczycielka (chyba) Ecco Holiday :) "


Otrzymaliśmy od p. Prezesa Rafała Ropy odpowiedź (9.09.2005 rano):

Chciałbym wyrazić ubolewanie z powodu zakończenia współpracy z naszym biurem licencyjnym w Krakowie i jednocześnie podkreślić, że nie mam w zwyczaju używać forów internetowych do komentowania współpracy z naszymi partnerami biznesowymi. Stąd w "Tur-Targach" nie pojawi się żaden komentarz dotyczący poruszonej sprawy.

Życzę pani Agnieszce Kumik powodzenia w dalszej działalności gospodarczej i zapraszam osoby zaiteresowane przekazaniem mi swoich poglądów na współpracę Ecco Holiday z siecią sprzedaży do bezpośredniego kontaktu.

Rafał Ropa
Prezes Zarządu Ecco Holiday Sp. z o.o.
rrop@eccoholiday.com



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com