TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Tania linia lotnicza Germanwings, która przenosi się z Krakowa do Katowic reklamuje się: "Teraz latamy z Katowic, to tylko 80 km od Krakowa".
reklama
Od 1 kwietnia bieżącego roku na polsko-niemieckich trasach samoloty niskokosztowej linii Germanwings zamiast z Balic będą latać z Pyrzowic. Przewoźnik tłumaczy swoje odejście z Krakowa: - Katowickie lotnisko znajduje się około 30 kilometrów od centrum miasta, a także 80 kilometrów od lotniska w Krakowie. Pomiędzy obydwoma miastami istnieją dogodne połączenia.
Jednak decyzja niemieckiego przewoźnika zaskoczyła władze krakowskiego portu. Przez blisko trzy lata swojej obecności w Krakowie Germanwings dał się poznać jako stabilna i komfortowa linia, która przywozi do Krakowa wielu niemieckich turystów, biznesmenów i studentów niemieckich uczelni.
Przez kilka sezonów Germanwings latał do Stuttgartu, Kolonii/Bonn i Hamburga. Połączenie do Hamburga zostało zlikwidowane z powodu słabej frekwencji. Pracownicy Kraków Airport zaznaczają - Pozostałe cieszyły się dobrym powodzeniem. Szkoda że władze naszego portu nie dopilnowały, aby tej linii nie "podwędziły" nam Katowice.
W oficjalnych wypowiedziach władze lotniska nie przejmują się wyprowadzką Germanwings z Krakowa. Jednak analitycy rynku uważają, że likwidując loty z Krakowa i przenosząc się do Katowic, niemiecki przewoźnik daje poważny prztyczek w nos Balicom.
Pracownik węgierskiego Wizz Air, linii która ma najmocniejszą pozycję w Katowicach, a w swoim elektronicznym systemie loty do Katowic sprzedaje jako Katowice/Krakow przyznaje - Wiadomo, że te dwa porty zaciekle ze sobą konkurują. Pyrzowice zrobią wszystko, żeby przegonić Kraków na stałe. Już lata tu Ryanair, teraz dostajemy w prezencie Germanwings, a wkrótce nad górnośląskim niebem mogą pojawić się samoloty easyJet lub Jet2.
Inni rozmówcy z katowickiego lotniska zaznaczają, że działania Wizzaira i tłumaczenia Germanwings, że "latają do Katowic, ale Kraków jest rzut beretem stamtąd" wskazują, jaką strategię obierają nie tylko niezadowoleni z Krakowa przewoźnicy, ale również władze Pyrzowic. Podkreślają - Choć to tzw. marketing szeptany, widać, jakie są jego efekty. Po prostu Katowice bardziej starają się niż Kraków.
Oficjalnie Germanwings wycofuje się z Krakowa z powodów ekonomicznych. Andreas Engel, rzecznik prasowy przewoźnika tłumaczy - Region Górnego Śląska zamieszkały jest przez jedenaście milionów ludzi i ma niezwykle duży potencjał rynkowy. Rozwijające się lotnisko w Katowicach idealnie spełnia nasze potrzeby, co już także doceniły inne tanie linie lotnicze. Wszystkie dane wskazują na to, że rośnie znaczenie Katowic jako ośrodka gospodarczego, naukowego i kulturalnego w Polsce i jednego z najmłodszych dużych miast w tym regionie Europy.
Niemieckie linie zaznaczają, że nie jest im żal "turystycznej perły Polski - Krakowa", gdyż badania wskazują, że do Niemiec będzie latać więcej Ślązaków niż Małopolan. Dodatkowo Katowice oferują tańsze opłaty lotniskowe.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami