TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-09-07 - Promocja Krakowa w Wielkiej Brytanii

Sprytnie pomyślana promocja Krakowa okazuje się mocno trafionym pomysłem. Młody artysta Rahim Blak przyczynił się do promocji miasta, która kosztuje przysłowiowe grosze!

reklama


Ogromną popularnością wśród osób odwiedzających muzea sztuki nowoczesnej w Wielkiej Brytanii cieszą się materiały promocyjne przygotowane przez studenta Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Młody człowiek w niekonwencjonalny sposób promuje Kraków. Jego pomysły są chwytliwe do tego stopnia, że wpływowi kuratorzy organizują jego wystawy w najsłynniejszych Angielskich galeriach. Kaavous Clayton zaprosił go do swojej galerii Outpost Gallery do Norwich. Tam Rahim miał zaprezentować swój dorobek artystyczny. Zadziwił wszystkich pokazując oryginalne materiały promocyjne Krakowa. W miejscu obrazów znalazły się plakaty miasta i ogromna rysunkowa mapa krakowskiej starówki. Instalacja video prezentowała telewizyjny spot "Krakow-free your mind". Rzeźby zastąpił stojak z ulotkami "Krakowski Szlak Techniki", "Kraków - miasto Jana Pawła II", "Kraków na widelcu".

Wystawa odbyła się pod hasłem "Kocham swoje miasto" i gromadzi całe rzesze zainteresowanych.

Sam artysta jest zakochany w swoim mieście. Kraków ze swoją atmosferą stanowi dla niego inspirację. Jednak jego wystawa w Norvich jak sam mówi miała na celu prowokację widza i oczywiście reklamę Krakowa. Młody twórca zapewnił sobie bezpieczeństwo prawne u samego prezydenta miasta prof. Jacka Majchrowskiego, który objął honorowy patronat nad brytyjską wystawą. Dzięki temu Rahim mógł wystawić materiały promocyjne Krakowa pod swoim nazwiskiem. Student osiągnął swój cel ponieważ zainteresował swoimi pracami specjalistów z Urzędu Miasta. Wyszedł z propozycją, która wspiera promocję miasta, miał konkretny plan. Innym sponsorem wystawy był holding Liwa. Rahim poza promocją Krakowa chciał wypromować konkretny hotel, restaurację i pasaż handlowy. Dlatego też zwrócił się do braci Likusów, którzy są posiadaczami kilku takich miejsc. Tak więc na wystawie znalazły się reklamy hotelu Copernicus, restauracji hotelu Pod Różą oraz pasaż handlowy Rynek 13, natomiast zamiast obrazów na ścianach wiszą plakaty reklamujące własności braci Likusów. Jeden z nich jest marszandem wystawy Blaka.

Wystawa cieszy się tak dużą popularnością, że galerie ustawiają się w kolejce aby gościć ją u siebie. Niewątpliwie będzie to doskonała promocja pięknego Krakowa na wyspach.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com