TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-04-25 - W Europie powstanie silna grupa spółek e-turystyki

MCI Management zamierza kupić 50,1% czeskiej spółki Invia.cz, którą w 2009 roku ma zostać wprowadzona na GPW. MCI planuje na bazie Invia.cz i Travelplanet stworzyć w ciągu 2-3 lat grupę spółek w segmencie e-turystyki, o przychodach ponad 250 mln euro.

reklama


MCI Management poinformował również, że jego subfundusz MCI.TechVentures 1.0. podpisał umowę inwestycyjną z udziałowcami Invia.cz, na mocy której, po spełnieniu się warunków wstępnych, fundusz odkupi od dotychczasowych udziałowców 50,1% udziałów tej spółki.

W komunikacie napisano: "Strony umowy inwestycyjnej postanowiły nie ujawniać wartości transakcji, jednak zgodnie z wewnętrzną terminologią Funduszu transakcja zalicza się do tzw. big tickets, czyli transakcji o wielkości powyżej 10 mln zł. Jest to więc jedna z większych inwestycji MCI w portfelu". Dodano też: "Strony umowy inwestycyjnej przyjęły wspólny cel upublicznienia spółki poprzez wprowadzenie jej na parkiet Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych w 2009 roku. W ramach IPO dotychczasowi właściciele Invii planują sprzedać kolejny pakiet swoich akcji, pozostając właścicielem mniej więcej jednej czwartej spółki".

Po sfinalizowaniu transakcji, udziałowcami spółki, oprócz MCI pozostaną 3 osoby fizyczne z Czech, które były założycielami Invii w 2002 roku, a także Internet Travel Holding AG, spółka zależna szwajcarskiej grupy inwestycyjnej Centralway AG, która do tej pory była inwestorem większościowym.

MCI poinformował, że Invia.cz jest liderem rynku e-turystyki w Czechach oraz na Słowacji.

W ubiegłym roku spółka osiągnęła blisko 50 mln euro obrotów. Według MCI oznacza to, że jest większa niż pozostali 3 liczący się gracze w Czechach w sumie. Od roku 2005 spółka generuje zysk.

Invia.cz posiada swoje witryny sprzedażowe w Polsce oraz na Węgrzech, a dodatkowo w najbliższym czasie planuje też rozpocząć działalność w Rumunii.

MCI chce stać się aktywnym centrum konsolidacji branży e-turystyki w Europie Środkowo-Wschodniej. W komunikacie można przeczytać: "Celem MCI w perspektywie 2-3 lat jest zbudowanie silnej grupy o przychodach przekraczających 250 mln euro. Mając w portfelu dwie największe spółki w tym obszarze w regionie, Travelplanet i Invię, jest na najlepszej drodze, aby to zrealizować".

Dodano też, że obie firmy będą działały niezależnie, ale w dłuższej perspektywie MCI nie wyklucza konsolidacji kapitałowej obu podmiotów.

MCI poinformował, że Invia.cz w swojej ofercie ma ponad 40.000 wycieczek od ponad 420 touroperatorów. Spółka sprzedaje również bilety lotnicze, miejsca hotelowe, ubezpieczenia i oferuje wynajem samochodów. Jednak te produkty stanowią poniżej 5% obrotów ze sprzedaży.

W 2005 roku spółka rozszerzyła swoją działalność o kanał off-line i utworzyła 3 własne punkty sprzedaży. Natomiast od 2007 roku buduje model franchisingowy, w ramach którego, pod marką Invia.cz działa około 30 punktów sprzedaży na terenie całych Czech.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com