TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2004-03-19 - "Aktywne Wakacje" i polskie nakłady na promocję

J.Walasek, dyrektor rynku krajowego w POT spodziewa się w tym roku znaczącego wzrostu przyjazdów do Polski. "Jest ogromne zainteresowanie Polską" - powiedział podczas XII Targów Turystycznych "Aktywne Wakacje" w Białymstoku.

reklama


Podczas targów zaprezentowali się przedstawiciele branży turystycznej z różnych części kraju. Tatarski szlak na Podlasiu oraz tatarską kuchnię zaprezentowali polscy Tatarzy. Swą turystyczną ofertę zaprezentowali także Litwini, promujący podczas targów m.in. nowy transgraniczny szlak "Pierścień Rowerowy Suvalkii".

Na imprezie prezentują się ośrodki, hotele, firmy, jak również stowarzyszenia gmin czy parków krajobrazowych. Targi trwają do 20 marca.

Rośnie zainteresowanie Polską, zwłaszcza w krajach Unii Europejskiej - ocenia POT. Ciągle zbyt mało środków przeznaczanych jest na promocję. Polska wydaje na ten cel najmniej spośród wszystkich krajów o podobnej wielkości czy liczbie mieszkańców. W ciągu roku przeznaczamy na promocję ok. 6 mln euro, podczas gdy Czechy czy Węgry dziesięć razy tyle.

W ubiegłym roku nasz kraj na turystyce zarobił 4,6 mld dolarów. Najchętniej odwiedzają Polskę Niemcy. Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT) przeznacza rocznie na promocję Podlasia 100 tys. złotych. Należy do niej tylko jeden powiat - hajnowski, bo dla większości samorządów zbyt wysoka jest składka roczna.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com