TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-10-30 - W Polsce powstajÄ… nowe sieci kawiarni

Nowe sieci kawiarni wchodzą na polski rynek. Brytyjski koncern naftowy BP chce być największą siecią kawiarni w naszym kraju.

reklama


W Polsce co siódma kawiarnia to kawiarnia należąca do sieci. Obok takich firm, jak Coffeeheaven, Mercers Gourment Coffee, Daily Cafe - dziaÅ‚ajÄ… też kawiarnie promujÄ…ce marki najwiÄ™kszych producentów kawy: Tchibo, Nescafé czy Segafredo.

- Powstaje nowa nisza na kawowym rynku - kawiarnie przydrożne. - PodróżujÄ…c, Polacy coraz częściej szukajÄ… dobrej kawy i gastronomii - mówi Dorota Soida odpowiedzialna za wprowadzenie sieci Wild Bean Café na stacjach BP. Do koÅ„ca przyszÅ‚ego roku otwartych zostanie 115 barków kawowych pod szyldem WBC na niemal wszystkich stacjach wÅ‚asnych brytyjskiego koncernu w Polsce - zapowiada Dorota Soida.

Wymiana kawowych barków rozpoczęła się po koniec lata. Brytyjska firma uruchomiła pięć barków na próbę: jeden w Warszawie, cztery w Krakowie.

Pojawienie siÄ™ Wild Bean Café oznacza, że powstanie najwiÄ™ksza sieć kawowa w Polsce, przewyższajÄ…ca liczbÄ… punktów dotychczasowego potentata Coffeeheaven, który ma ich w naszym kraju prawie czterdzieÅ›ci.

- Tej sieci nie postrzegamy jako naszego bezpoÅ›redniego konkurenta - uspokaja PaweÅ‚ Wasiljew, dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy CHI Polska, spółki prowadzÄ…cej sieć kawiarni Coffeeheaven. - Sieć należąca do BP ma inne lokalizacje, przy stacjach benzynowych, natomiast Coffeeheaven lokuje siÄ™ w centrach dużych miast lub centrach handlowych. Przyznaje, że zapowiadana liczba ponad stu punktów Wild Bean Café faktycznie robi wrażenie, zwraca jednak uwagÄ™, że powstajÄ… one na istniejÄ…cych już stacjach benzynowych, a nie poprzez szukanie nowych lokalizacji - wyjaÅ›nia.

Z większym zainteresowaniem Paweł Wasiljew obserwuje skandynawską sieć Waynes Coffee, która będzie stanowić dla Coffeeheaven bezpośrednią konkurencję. Niedawno Skandynawowie otworzyli w Warszawie pierwszy ze swoich kawowych barów. Do końca roku ma się pojawić jeszcze jeden a w przyszłym kolejne cztery. Ile planują zainwestować w naszym kraju? Katarzyna Pawelec z Waynes Coffee nie chce podać szczegółów. Zdaniem właścicieli sieci kawowych tajemnicą powinno pozostać, ile kawy parzonej jest w ich kawiarniach.

SpecjaliÅ›ci spodziewajÄ… siÄ™ w niedÅ‚ugim czasie wejÅ›cia do Polski dużych zagranicznych sieci, jak amerykaÅ„ski Starbucks (prawie 11 tysiÄ™cy kawiarni na Å›wiecie) czy któraÅ› z brytyjskich - Costa czy Café Nero. Na poczÄ…tku roku rzecznik Starbucks May Kulthol w rozmowie z " RzeczpospolitÄ…" zaprzeczyÅ‚ jednak: - Nadal jesteÅ›my na etapie badania rynku i nie mamy planów wejÅ›cia do Polski w najbliższym czasie. DodaÅ‚, że analiza rynku trwa dÅ‚ugo.

- Sukces kawiarni sieciowych w dużej mierze zależy od miejsca, w którym sÄ… usytuowane. - Kluczowa jest lokalizacja - mówi Adam StaÅ„czak, szef Daily Café. - Znalezienie dobrego miejsca to wiele miesiÄ™cy chodzenia - wyjaÅ›nia. - Nikt nie potrafi zagwarantować, że punkt, który jest dobry dzisiaj, zachowa swojÄ… popularność w przyszÅ‚oÅ›ci.

Trudno na razie ocenić, czy klienci zaakceptują nowe kawiarnie, gdyż kawa w sieci nie należy do najtańszych. Kubek pobudzającego napoju kosztuje w nich 9 - 12 złotych.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com