TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-09-07 - Agenci podszywają się pod touroperatorów!

Niektóre działające w Polsce agencje turystyczne ukrywają przed turystami (klientami) fakt, iż są tylko pośrednikiem w sprzedaży imprez turystycznych. Bywa, iż wręcz sugerują, że są organizatorem wycieczki.

reklama


Przykładem takiego działania jest m.in. sposób reklamowania się do turystów jednego z największych agentów turystycznych na polskim rynku - internetowego biura Wakacje.pl.

Pośrednik ten zachęca turystów do kupowania ofert, wprowadzającymi w błąd reklamami:, np.


Najciekawsze Last Minute
Sprawdzony organizator. Wybierz spośród tysiąca ofert!
www.Wakacje.pl



Grecja. Last Minute
Sprawdzony organizator, niskie ceny Oferty już od 699 zł - wybierz sam!
www.Wakacje.pl


Z reklam tych przeciętny Kowalski błędnie wywnioskuje, iż właśnie Wakacje.pl są sprawdzonym organizatorem, oferującym klientom tysiące atrakcyjnych ofert typu last minute. A potem, już po zakupie wycieczki będzie rozczarowany, że kupił imprezę innego biura, którego tak naprawdę chciał uniknąć...

Cała sprawa nie byłaby takim problemem, gdyby nie fakt, iż portal Wakacje.pl sprzedaje na swoich stronach imprezy touroperatorów cenionych przez turystów marek (którzy znani są z wysokiej jakości świadczonych usług) oraz marek kojarzonych raczej z niskimi cenami usług (i jakością adekwatną do ceny) - a klient wybierając i kupując wycieczkę nie wie, na imprezę organizowaną przez którego touroperatora patrzy.

Zapytany o powyższe działanie, portal Wakacje.pl nie ma sobie nic do zarzucenia. Agnieszka Grygiel, PR Manager biura uważa, iż agent reklamując sie w ten sposób nie podszywa się pod touroperatora, ale przekonuje Klienta do zakupu oferty właśnie w agencji oferujacej szeroki zakres ofert wielu touroperatorów i obiektywną wiedzę na temat ich oferty. - Nazwa Organizatora oferującego konkretne wyjazdy owszem nie jest prezentowana na stronach Portalu, jednak już na początku jakichkolwiek formalności (przesłanie umowy, warunków uczestnictwa etc.) Klient otrzymuje rzetelną informację o tym, jakiego organizatora ofertę wybrał - a co za tym idzie ma możliwość podjęcia decyzji czy ostatecznie chce skorzystać z jego oferty. - tłumaczy PR Manager portalu. - Ponadto informacja o tym kto jest organizatorem wybranego przez Klienta wyjazdu jest przekazywana przez konsultantów Portalu również podczas sprawdzania konkretnych ofert na stronach www, a więc zanim jeszcze dojdzie do transakcji zakupu. - dodaje Agnieszka Grygiel.

Naszym zdaniem fakt, iż agent nie podaje nazwy organizatora imprezy aż do momentu podpisania umowy jest zrozumiały. W taki sposób działa wiele agentów turystycznych działających na polskim rynku - zarówno tych tradycyjnych, jak i internetowych. Natomiast nieetyczny wydaje się sposób reklamowania się portalu Wakacje.pl do Internautów, gdyż sprzedaż oferty pod marką agenta to jedno, a sugerowanie iż agent jest sprawdzonym organizatorem to dwie całkowicie rozbieżne rzeczy. Taka reklama wprowadza chaos w świadomości Polaków co do tego kto kim jest i za co gwarantuje, co na dłuższą metę zniechęci do korzystania z usług biur podróży, a zachęci do samodzielnych wyjazdów.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com