TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-01-02 - Wiedeń: Kilka tysięcy osób wirtualnie zwiedziło Kraków

Dzięki internetowej sieci oraz nowoczesnej technologii przez ostatnie dni roku 2007 oraz pierwsze 2008 wirtualnie po Krakowie spacerowało aż kilka tysięcy osób.

reklama


Na zlecenie Biura Promocji i Marketingu Urzędu Miasta Krakowa w Wiedniu na przełomie roku 2007 i 2008 stworzono nietypowy projekt promocyjny. Spacerujących po krakowskim Rynku mieszkańców Wiednia instruuje po niemiecku oraz angielsku Andreas Reismann, moderator projektu. Zwiedzający mogą usłyszeć między innymi: "Podoba ci się ten pomnik? To Adam Mickiewicz. Duży, prawda? Polacy uważają go za swego największego poetę. Z tyłu kościół Mariacki, ma dwie nierówne wieże"

Pomysł jest bardzo prosty. W Krakowie działa kamera oraz mała skrzyneczka (serwer), która noszona jest w plecaku przez wynajętego człowieka. Natomiast w Wiedniu, w kompleksie MuseumsQuartier, które położone jest przy wiedeńskim Ringu, w pobliżu pałacu Hofburg, w jednej z sal na parterze został zainstalowany wielki ekran oraz wielki czerwony joystick z plastiku. Osoba, która chce zobaczyć Kraków kręci joystickiem, a on przesyła sygnał drogą internetową do punktu nadawczego w Krakowie.

Joanna Stobierska z biura promocji Krakowa przyznaje - Rynek w okresie świąteczno-noworocznym mamy bardzo zatłoczony, ale widzę, że wiedeńczycy są z tego spaceru bardzo zadowoleni. Spotykali lajkonika, trębacza z wieży Mariackiej, odpowiadali na pytania w quizie. Przede wszystkim zaś poznali zabytkowe serce spokrewnionego z Wiedniem miasta.

Artur Żyrkowski z biura promocji UMK zaznacza - W przyszłości spacery powinny być dłuższe, ale zależy to od postępu internetowej technologii. Dodaje - Teraz jedziemy z "Experience Cracow" na targi turystyczne do Helsinek i Madrytu. Później w inne miejsca świata. Wpisuje się to dobrze w kontekst promowania Krakowa jako miasta wysokiej kultury, ale pokazanego odważnie poprzez najnowsze technologie.

Od 28 grudnia 2007 roku krakowski projekt w Wiedniu obejrzało już kilka tysięcy osób. Wśród zwiedzających byli Austriacy, Włosi, Niemcy, Szwajcarzy, Anglicy, Irlandczycy, Hiszpanie, Rosjanie, a nawet Brazylijczycy i Ekwadorczycy. Niektórym udało się nawet wygrać nagrody, między innymi: kolacje za 100 euro w krakowskich hotelach, weekendy w Krakowie oraz zestawy gadżetów.

Julia Schröder, niemiecka artystka z Norymbergi, która jest zwiÄ…zana kilkoma projektami z Krakowem oceniÅ‚a - Dobre, technologicznie Å›wietne, choć nieco beztreÅ›ciowe. Kilku zwiedzajÄ…cych narzekaÅ‚o na chwilowe przerwy w transmisji oraz zbyt ciemny obraz. Chwalone natomiast byÅ‚y: promocja, wydarzenia oraz prowadzÄ…cy prezentacjÄ™.

Projekt "Experience Cracow" zostanie zakończony 2 stycznia 2008 roku. Wraz z kupnem komputerów i joysticka kosztował on miasto ponad 200 tys. zł.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com