TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2004-11-26 - Chiny szansą dla polskiej turystyki

Zgodnie z prognozami Światowej Organizacji Turystyki w 2020 r. liczba podróżujących po świecie turystów chińskich przekroczy 100 milionów. Rynek Chiński może okazać się wielką szansą dla wielu krajów europejskich - w tym także dla Polski.

reklama


Powoli zaczynamy być dostrzegani na rynku usług turystycznych - Polska Organizacja Turystyczna zaczęła prowadzić działania promujące Polskę w Chinach już w 2003 roku, z pozostałymi państwami Grupy Wyszehradzkiej. Chińczycy mogli zapoznać się z wybranymi polskimi produktami turystycznymi m.in. na międzynarodowych targach turystycznych CITM w Kunming i WTF w Szanghaju. Wydawano także broszury promujące Polskę w chińskiej wersji językowej. W 2005 roku POT planuje w ramach wspólnych działań Grupy V-4 ponowny udział w targach w Kunming, a także warsztaty robocze połączone z prezentacją o Polsce w Szanghaju i Pekinie.

Teraz, gdy Polska otrzymała status ADS (Approved Destination Status - swoiste przyzwolenia na wyjazdy zorganizowane Chińczyków do miejsc zaakceptowanych przez rząd) współpraca polsko-chińska ma szanse naprawdę się rozwinąć. Na razie dzięki POT i CNTA (China National Tourist Administration) powstała lista 47 polskich biur podróży zainteresowanych obsługą ruchu turystycznego z Chin do Polski i lista 528 chińskich firm turystycznych i biur podróży chętnych zająć się obsługą turystyki wyjazdowej do Europy.

Deklaracje obsługi ruchu turystycznego z Chin do Polski złożyły między innymi tacy polscy touroperatorzy jak: Krakus, Mazurkas Travel, Jan-Pol, Almatur, Intourist, Gromada, Furnel Travel, Orbis Travel, itd.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com