TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2003-10-12 - Polak - zaniedbany, podchmielony robotnik lub rolnik w niemodnym przyodziewku

Jak zachęcić do odwiedzin naszego kraju? Trzeba "postawić" na pozorne jego słabości, które w istocie - w oczach Zachodu - są ogromnym atutem. Zaniedbany, podchmielony robotnik lub rolnik w niemodnym przyodziewku - tak wyobraża sobie Polaka przeciętny Anglik, Francuz lub Niemiec. Polska to dla nich nadal biedne państwo postkomunistyczne, słynące z produkcji wódki, węgla i traktorów.

reklama


Różnice w postrzeganiu ujawniają się dopiero w szczegółach: zdaniem Francuzów, mieszkańcy kraju nad Wisłą są wysokimi blondynami o jasnej cerze, według Niemców - krępymi, ciemnowłosymi wąsaczami. Anglicy szanują nas za pracowitość i uczciwość, sąsiedzi zza Odry kojarzą głównie z kradzieżami samochodów. W opinii zaś Francuzów Polska - ze względu na zimny klimat - najbliższa jest krajom skandynawskim oraz... Kanadzie. Najsłynniejszy polski produkt w Europie? Smirnoff (wódka pochodzenia rosyjskiego, obecnie własność globalnego koncernu Diageo).

To nie ponury żart, lecz autentyczne wyniki próbnego badania, przeprowadzonego w maju ubiegłego roku w trzech krajach europejskich na zlecenie Instytutu Marki Polskiej. Badanie miało wykazać, jak postrzegana jest Polska i Polacy za zachodnią granicą. Wykazało, że Europa w przededniu akcesji niewiele wie o Polsce. W ciągu minionych dziesięciu lat nasz wizerunek niemal nie uległ zmianie i wciąż determinuje go niechlubna przeszłość. Nie prezentujemy się najlepiej - brudni, biedni i niechlujnie ubrani, może z wyjątkiem słynących z urody kobiet. Najmniej znają nas Francuzi, choć nawet w sąsiednich Niemczech ogólny poziom wiedzy o naszym kraju jest - delikatnie mówiąc - bardzo niski.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com