TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Zimny i deszczowy początek lata zaszkodził nie tylko właścicielom obiektów bazy turystycznej, ale także piwowarom, właścicielom pubów i restauracji.
reklama
O tym, czy dla branży piwnej cały rok jest udany, decydują właściwie cztery miesiące - od czerwca do września. Właśnie wtedy browary sprzedają prawie 50% rocznej produkcji. W upalne miesiące browary sprzedają więcej piwa, niż są w stanie wtedy nawarzyć. Dlatego przygotowują się do sezonu już wczesną wiosną, gromadząc zapasy nawarzonego piwa na lato.
A to lato według metereologów było wyjątkowo zimne - maj był najzimniejszy od 38 lat, a czerwiec i lipiec były niewiele lepsze. Słońce troszkę przygrzało dopiero w sierpniu, co dało nadzieję branży na odrobienie strat z początku lata.
Jednak wielu właścicieli restauracji i pubów twierdzi, iż tego lata nic nie jest w stanie poprawić im sprzedaży piwa, gdyż już w sierpniu sprzedaż piwa spadła, a we wrześniu jak zawsze - będzie symboliczna, gdyż "ludzie mają inne wydatki na głowie".
W drugim kwartale 2004 roku branża odczuła spadek sprzedaży o 2,7%. Według Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego (ZPPP), zrzeszającego browary kontrolujące ok. 95% rynku taka sytuacja nie zdarzyła się od wielu lat, a słabe wyniki drugiego kwartału postawiły pod znakiem zapytania tegoroczną szansę na wzrost rynku.
Piwo obok lodów i wypoczynku jest jednym z tych produktów, których sprzedaż jest bardzo zależna od pogody. Jeżeli pogody nie ma, nie pomoże nawet najlepsza promocja.
Ostatni raz branża piwna była na minusie 11 lat temu.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami