TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Dolnośląskie kurorty narzekają na spadek turystów. Gości wystraszyła powódź, której w zasadzie w miejscowościach turystycznych nie było.
reklama
Właściciele obiektów noclegowych szacują, że w lipcu przyjedzie o około 20-30% mniej turystów w porównaniu z rokiem poprzednim. Goście krajowi i zagraniczni dzwonią i odwołują rezerwacje, bo ogarnęła ich panika związana z falą powodziową.
Grażyna Biederman, szefowa tamtejszej informacji turystycznej mówi, że turyści dzwonią ciągle z tym samym pytaniem: "Czy można do was dojechać?". Winne temu są media, które podsycały atmosferę grozy - twierdzi Grażyna Biederman. Nie podawano bowiem dokładnych informacji o terenach zalanych.
W Karpaczu było podobnie. Dlatego wydano specjalny komunikat mówiący o tym, że powodzi w Karpaczu nie było.
Branża turystyczna znajduje na to jedno lekarstwo. To organizacje turystyczne, m.in. POT powinny zadbać, by w mediach pojawiły się prawdziwe wiadomości o powodzi.
Na nieprawdziwych informacjach może stracić polska branża turystyczna, a zyskać zagraniczna. Zagraniczne stacje telewizyjne pokazują zalane domy, tragedię mieszkańców nie wspominając, że powódź dotyczy tylko niewielkiego obszaru Polski. Takie przekazy odstraszają gości z zagranicy.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami