TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-04-29 - Alfa Star: urlop przedłużony przymusowo

Kiedy pył wulkanu z Islandii zablokował europejskie lotniska, na całym świecie tłumy turystów utknęły w kurortach. 21 kwietnia b.r. przestrzeń powietrzna została otwarta i cześć turystów wróciła do Polski. Co jednak będzie, gdy na Islandii wybuchnie kolejny wulkan i znów ruch powietrzny zostanie sparaliżowany?

reklama


Opinie turystów, którzy wrócili z przymusowo przedłużonych urlopów można znaleźć na forach internetowych. Wielu z nich dzieli się swoimi opiniami, o tym jak zostali potraktowani przez swoje biuro. - To dla innych ważna wskazówka na przyszłość - pisze jeden z internautów - po tym jak biuro zachowa się w przypadku kryzysu, można ocenić to, jak traktuje swoich klientów i czy można na takie biuro liczyć w przyszłości.

Tak np. biuro podróży Alfa Star w momencie zamknięcia przestrzeni powietrznej nad Polską, miało w Egipcie 2941 turystów, którzy już bezpiecznie wrócili do Polski. - Tak, ostatni turyści wrócili do kraju 25-go kwietnia - potwierdza Krzysztof Strzylak właściciel biura Alfa Star - szybsze zorganizowanie powrotu nie było możliwe z powodu ograniczonej przepustowości korytarzy powietrznych. Sytuacja dotknęła prawie wszystkie kraje Europy i priorytetu jaki Eurocontrol (Europejska organizacja ds. bezpieczeństwa nawigacji powietrznej) dał lotom rejsowym. To nie zależy od dobrej woli biura, z naszej strony zrobiliśmy wszystko, aby sprowadzić turystów z powrotem do kraju - dodaje Strzylak. Jak informuje - Nasi turyści między innymi w Egipcie nie koczowali na lotnisku ani jednego dnia. Wszyscy pozostali w swoich hotelach bez zmiany standardu. W przypadku kiedy hotel nie dysponował wolnymi miejscami, osoby były przewożone do hoteli trzygwiazdkowych z wyżywieniem HB (dwa posiłki), za które płaciło biuro. Jeśli ktoś chciał czekać na otwarcie przestrzeni powietrznej w hotelu o wyższym standardzie, mógł dopłacić różnicę w cenie. Wszystkie osoby, które musiały zostać w Egipcie dłużej niż planowana rezerwacja, zostały także ubezpieczone od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia (NNW, KL) oraz chorób przewlekłych (jeżeli były wykupione przy rezerwacji) na koszt biura. Sztab kryzysowy Alfa Star opracowywał alternatywne plany sprowadzenia turystów: m.in. promami przez Włochy i Bałkany. Gdyby sytuacja z zamkniętymi lotami ciągnęła się dłużej, te plany z pewnością zostałyby wdrożone.

Brytyjscy wulkanolodzy obawiają się, że wulkan Eyjafjoell to był przedsmak tego, co nas czeka, gdy wybuchnie Katla - kolejny islandzki wulkan. Turyści, którzy mają wykupione wycieczki obawiają się wylotu. Niektórzy też mieli lecieć w czasie, gdy przestrzeń powietrzna była zamknięta. W obu przypadkach turyści są stratni? - Podróżni, którzy z powodu pyłu wulkanicznego nie wylecieli w planowanym terminie, mogli bez poniesieni dodatkowych kosztów zmienić termin rezerwacji do końca listopada, co uczyniło 92 procent naszych klientów, których to dotknęło. W przypadku pozostałych osób, oprócz zmiany terminu, daliśmy klientowi możliwość zmiany destynacji. Jeśli ktoś chce, może zrezygnować z wyjazdu w ogóle - wówczas otrzyma zwrot gotówki po potrąceniu rzeczywistych kosztów biura związanych z opłaconym hotelem, przelotem i ubezpieczeniem itp.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com