TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Po raz kolejny studenckie biuro podróży Unlimited Travel Centre przygotowało bardzo interesujący raport nt. planów i preferencji wakacyjnych studentów. Biuro przedstawia wyniki ankiet przeprowadzonych wśród słuchaczy krakowskich uczelni.
reklama
W badaniu udział wzięli zarówno studenci (49%), jak i studentki (51%). Były to osoby pracujące (63%) i nie pracujące (34%). Wolne (32%), w parze (51%), oraz z rodzinami (13%). Studiujące na studiach dziennych (53%), zaocznych (27%) i wieczorowych (3%). Często otrzymujące stypendia (33% respondentów).
Wakacyjne plany studentów na 2007 rok
Wbrew stereotypom, znaczna większość studentów planuje turystyczny wyjazd za granicę (70%). Nie jest to więc dla tej grupy luksus, ale coś naturalnego. Połowa badanych ma w planach wojaże po Polsce. Tylko 6% badanych nie planuje wakacyjnego wyjazdu. Wyniki badań pokazały, iż 36% studentów będzie wypoczywać tylko za granicą, a 34%za granicą i za w Polsce.
Ciekawostką okazał się fakt, iż kobiety częściej, niż mężczyźni, planują wyjazd za granicę (90% do 76%). Natomiast chłopcy 5 razy częściej, niż dziewczęta, deklarują brak wakacyjnych planów:
Najrzadziej podróżują studenci, którzy mają już własne rodziny jeżdżą rzadziej. Aż 15% z nich zadeklarowało brak planów wakacyjnych. Natomiast wszyscy ci, którzy są już w parach, ale nie założyli rodzin, pojadą w tym roku na wakacje. Interesujące wydaje się to, iż właśnie grupa podróżujących w parach, najczęściej deklarowała, iż wakacje spędzi w Polsce (57%).
Jeśli badani mieliby spędzać wakacje w Polsce, połowa pojechałaby nad Bałtyk, a 1/3 w góry. Pozostali - głównie nad jeziora. W odpowiedziach na ankiety wśród "innych" pojawiały się najczęściej Mazury i Solina.
Nad morzem najchętniej wypoczywać będą studenckie rodziny (2/3 ankietowanych z tej grupy). W góry ruszą zakochani, a nad jeziora - samotni:
Na wybór miejsca do odpoczynku w Polsce ma wpływ typ studiów. Studenci dzienni myślą o górach równie ciepło, jak o morzu. Natomiast 2/3 studentów zaocznych wybrałoby plaże nad Bałtykiem.
Studenckie destynacje - Bułgaria na topie
Studenci lubią Bałkany. Wyraźne pierwszeństwo ma dla badanych Bułgaria, potem Chorwacja i Grecja. Dopiero następna jest Hiszpania. Wśród "innych" studenci wymieniają najczęściej Egipt, Francję, Norwegię i Turcję.
Gdzie chciał(a)byś pojechać na wakacje w tym roku? (respondenci mogli wybrać maks. 2 odpowiedzi)
- Bułgaria 24%
- Grecja 16%
- Chorwacja 16%
- Hiszpania 14%
- Włochy 10%
- Inne 18%
- Ukraina 2%
Samodzielnie, ze znajomymi, czy z biurem podróży?
Badani przez UTC studenci najczęściej organizują sobie wakacje samodzielnie, lub przy pomocy znajomych. Rzadziej korzystają z biura podróży. Oferta turystyczna organizacji studenckich spotyka się z zainteresowaniem znikomego odsetka studentów. Aż 33% respondentów powiedziało, iż organizuje wakacje na własną rękę, 24% przez znajomych, 2% przez organizacje studenckie.
Ale 34% studentów, którzy wyjeżdżają z biurami podróży, to i tak zadowalająca grupa klientów dla biur turystycznych.
Dla biur podróży student jest lepszym klientem jak założy rodzinę. Wtedy rezygnuje z organizowania wczasów samemu. Aż 57% tej grupy jest korzysta z usług biur podróży:
Im dłużej, tym lepiej
Badani studenci planują wypoczynek jak najdłuższy - najchętniej wyjeżdżają na 2 tygodnie. Tygodniowy wyjazd byłby atrakcyjny tylko dla co siódmego respondenta. Ciekawostką jest fakt, iż dla studentek 1 tydzień to żadne wakacje. Taka długość wyjazdu wystarcza natomiast co piątemu studentowi:
Preferencje odnośnie długości wyjazdów znacznie się różnią, w zależności od sytuacji rodzinnej studenta. I tak na tydzień nie wyjechałby żaden student z rodziną. W tej grupie najlepsza długość wyjazdu to 10 dni. Z kolei singlom najbardziej pasują dwa tygodnie.
W wakacje oszczędzają mniej
Studenci wolą oszczędzać w ciągu roku akademickiego, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć właśnie na wakacje. Wydadzą wiec oni na wakacje mniej, niż osoby już po studiach. 75% z nich planuje wydać na wyjazd ponad 800 zł, a 2/3 - ponad 1000 zł. Tylko co piąty student wyda na wakacje więcej niż 1500 zł.
Interesujący wydaje się fakt, iż zdecydowanie wyższe wydatki na wakacje planują kobiety. I tak, kiedy tylko 16% studentów płci męskiej wyda na wakacje więcej niż 1500 zł, to tyle samo na wypoczynek wyda o 8% więcej kobiet - aż 24%. 1000-1500 zł przeznaczy na wypoczynek 33% studentów i 28% studentek.
Najwięcej, spośród wszystkich studentów na wakacje wydadzą osoby które założyły rodziny.
Co dla studenta się liczy?
Dla studenta najważniejsze na wakacjach nie są same wakacje, ale czas spędzony z partnerem lub partnerką. Uważa tak prawie 1/3 ankietowanych. W następnej kolejności jest możliwość beztroskiego wygrzewania się na plaży (22%), a potem - zwiedzanie (19%). Ważny jest również odpoczynek od uczelni i rzeczywistości (12%) i poznanie nowych ludzi (12%).
Wydawać by się mogło, iż biura podróży łatwo mogą spełnić ich zachcianki.
Innym klientem pod względem preferencji jest tylko student z rodziną. Nie ceni on bowiem imprez, ani nowych znajomościami, ani odpoczynku od szkoły. Dla niego liczy się współmałżonek, zwiedzanie i plaża.
Czym zdobyć klienta-studenta?
Jeśli student decyduje się na wykupienie zorganizowanej wycieczki, oferty szuka przez Internet i odwiedzając biura podróży. Pewne znaczenie ma dla niego również polecenie znajomych. I tak, na pytanie "W jaki sposób poszukujesz zorganizowanej oferty wakacyjnej?" studenci odpowiedzieli następująco:
- Nie szukam 13%
- Przez Internet 31%
- Przez reklamę 9%
- W biurze podróży 27%
- Z polecenia znajomych 19%
- Inaczej 1%
Natomiast zapytani o to, czym się kierują przy zakupie, odpowiedzieli, iż wybieraj oferty kierując się ceną (26%) i opinią znajomych (24%). Niekiedy poluje na promocje (20%). Mniejsze znaczenie ma dla niego obsługa klienta (15%) i marka biura (12%). Ciekawostką okazał się fakt, iż studenci w ogóle (3%) nie kierują się w swoim wyborze reklamami w mediach.
O ankiecie
Ankietę opracowało i dane zebrało biuro podróży Unlimited Travel Centre. Raport powstał przy współpracy agencji Explicite Public Relations.
Unlimited Travel Centre to biuro podróży, założone przez młodych ludzi i pracujące dla młodych ludzi. Działa od 2005 r. Zorganizowało wycieczki ok. 2100 klientom, a przyjęło - przeszło 7000.
Wakacyjne wycieczki organizuje głównie na południe Europy. Oprócz własnych, oferuje usługi ok. 70 innych touroperatorów. Z kolei ofertę UTC można kupić - poza samym biurem w Krakowie - u ponad 50 agentów.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami