TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-06-10 - Kraków za biedny na promocję?

- Pomimo niezwykłego święta, jakim są obchody jubileuszu 750-lecia lokacji Krakowa, stolica Małopolski nie przeżyła szturmu turystów - pisze "Gazeta Krakowska".

reklama


Mimo, iż turystów przyjechało więcej niż w zeszłym roku, to jednak nie aż tylu, ilu spodziewali się właściciele restauracji i hoteli. Jak przyznają władze miasta może to wynikać z braku odpowiedniej promocji i reklamy imprezy za granicą, na którą nie było funduszy.

- Obchody jubileuszu spowodowały zdecydowanie większy napływ turystów w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Szacujemy, że każdego dnia imprezy przez Kraków przewija się 200 tys. przyjezdnych. W ubiegłym rok tylko 70 tys. Gołym okiem widać, że turystów jest więcej - twierdzi Grażyna Leja, pełnomocnik prezydenta miasta ds. turystyki. - Są to jedynie wewnętrzne szacunkowe rachunki magistratu, które nie są poparte żadnymi raportami - dodaje.

Jednak restauratorzy i hotelarze nie odczuli zwiększonego ruchu turystycznego.

Bogdan Klich, krakowski eurodeputowany, przekonuje, że uroczystości przeszły za granicą bez większego echa.

- Promocja imprezy prowadzona była z dużym rozmachem, ale tylko na terenie Polski. Czy jest jednak sens przekonywać o wartościach Krakowa tych, którzy są już przekonani? - pyta Bogdan Klich, krakowski eurodeputowany. - Powód tego jest bardzo oczywisty: Krakowa nie stać na międzynarodową kampanię reklamową - tłumaczy wąski zasięg promocji 750-lecia lokacji Krakowa Grażyna Leja.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com