TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-11-13 - Wulgarna reklama polskich miast linii Ryanair

Linie lotnicze Ryanair w ostatnim numerze "Ryanair Magazin" mogli znaleźć informacje na temat kilku polskich miast. W magazynie rozdawanym pasażerom znalazł się mini poradnik językowy dla podróżujących do Polski turystów anglojęzycznych. Autor poradnika sugeruje w wulgarny sposób jak można porozumiewać się w Polsce.

reklama


Daje za przykład dwa zdania, które oparte na grze słów zawierają w drugim zdaniu wulgarne wyrażenie: "Jesteśmy chórem wujów", a nie - "Jesteśmy worem chu...". W poradniku znajdują się tłumaczenia tych zwrotów na angielski - "We are a choir of uncles. We are a sack of male genitalia".

Jak stwierdził Jarosław Nadolski, specjalista ds. public relations, linia lotnicza oczekuje, że tak kontrowersyjna reklama wzbudzi zainteresowanie. Celem wielu firm w ostatnim czasie jest reklama robiona na zasadzie "wyróżnij się albo giń", co nie przeszkadza w stosowaniu wulgarnych, kontrowersyjnych zwrotów, jak w tym przypadku.

Reakcją Ryanair na zarzuty o niestosowności użytych w reklamie słów było początkowo bagatelizowanie całego wydarzenia. Rzecznik Ryanair Stephen McNamara stwierdził - " Nie rozumiem, gdzie tutaj problem. Tego typu reklamy są na każdej stronie naszego magazynu. Przecież to świetny dowcip i reklama. A dobra reklama sprawia, że więcej osób skorzysta z lotów do Wielkiej Brytanii i Polski Ryanairem". Jednak jak się później okazało przedstawiciel linii nie miał świadomości, jak wulgarnego słowa użyto. Kiedy zostało mu przedstawione dosłowne tłumaczenie zdań powiedział, że problem leży w niedokładnym przetłumaczeniu polskich zdań na język angielski. Efektem tego było oświadczenie wydane przez Ramsaya Shorta, redaktora "Ryanair Magazin". Stwierdził on, że zamiarem reklamy nie było obrażenie kogokolwiek i przeprosił za wyrządzoną krzywdę jaka mogła ona uczynić.

Ostatnia reklama nie jest pierwszą tego typu w strategii Ryanair. Znana i kontrowersyjna była również kampania w której wykorzystano domniemany romans ówczesnego premiera Jarosława Kaczyńskiego i posłanki PiS Jolanty Szczypińskiej. W reklamie, osoby te planowały podroż poślubną z liniami Ryanair.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com