TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-04-29 - Majowe “last minute" - o czym powinni turyści pamiętać

Jak przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów - biuro podróży podczas promocyjnych cenowo ofert nie powinno czuć się zwolnione od obowiązków wobec pasażerów. UOKiK przypomina, że kupowanie przez klienta wycieczek last minute pozwala mu zapłacić mniej, tylko i wyłącznie dlatego, że decyduje się na wyjazd w ostatniej chwili, co wcale nie oznacza, że ma ograniczone prawa. Jeśli korzystamy z tej formy zakupu musimy zwrócić szczególną uwagę na umowę przygotowaną przez biuro podróży.

reklama


Tyleż samo uwagi należy poświęcić wyborowi motelu czy też hotelu podczas wycieczek organizowanych indywidualnie. Warto wiedzieć, że przepisy bardzo szczegółowo określają wymogi dotyczące wyposażenia, bądź zakresu świadczonych usług, w tym gastronomicznych, jakie powinny spełniać obiekty przeglądane przez nas w Internecie. W naszym kraju mamy do wyboru osiem rodzajów obiektów hotelarskich - motel, hotel, pensjonat, kemping, schronisko młodzieżowe, dom wycieczkowy, schronisko i pole biwakowe. Jeżeli zdecydujemy się na pobyt w hotelu czy też motelu płacimy o wiele więcej niż w pozostałych ośrodkach, mamy zatem prawo wymagać większego standartu.

UOKiK przypomina nam, że w każdym pensjonacie i hotelu powinny być na widocznym miejscu umieszczone dane przedsiębiorcy świadczącego usługi w tym obiekcie, informacja na temat rodzaju i kategorii ośrodka, powinniśmy też znać zakres i ceny podstawowych usług. Dane o przystosowaniu ośrodka dla niepełnosprawnych także powinny znaleźć się w widocznym miejscu. Przed wyruszeniem w drogę, warto spytać organizatora o dokumentu, który potwierdza zaszeregowanie do określonego rodzaju i kategorii.

Jeżeli zauważymy jakiekolwiek nieprawidłowości powinniśmy poinformować o tym wykonawcę i organizatora. W wypadku, jeśli placówka nie spełnia określonych wymagań, klienci biura mogą dochodzić swoich roszczeń. Najpierw niezwłocznie reklamujemy wycieczkę u organizatora, który na odpowiedź ma 30 dni, jeśli przekroczy ten termin, automatycznie skargę uznaje się za uzasadnioną.

UOKiK przypomina również, że klient ma prawo do odszkodowania za uszkodzenie, zniszczenie, opóźnienie, czy utratę bagażu podczas lotu. Roszczenia dotyczące uszkodzenia bądź zaginięcia bagażu należy zgłaszać w terminie 7 dni od daty jego odbioru, a w przypadku opóźnionego bagażu, w terminie 21 dni.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com