TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2005-03-11 - Poszkodowani mogą się skarżyć w ULC

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta wydał komunikat stwierdzający, że wszyscy poszkodowani przez linie lotnicze poprzez odmowę przyjęcia na pokład samolotu lub odwołanie bądź opóźnienie lotu swoje skargi powinni kierować do Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

reklama


"Na posiedzeniu 4 marca Komitet Europejski Rady Ministrów ostatecznie przesądził, że organem, który będzie wykonywał rozporządzenie nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z 11 lutego 2004, ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów jest Urząd Lotnictwa Cywilnego" - głosi komunikat.

Ustawa o ochronie konkurencji i konsumenta mówi, że prezes UOKiK występuje w interesie publicznym i podejmuje właściwe działania dla sytuacji zagrożenia lub naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

"Ochrona poszczególnych pasażerów (zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorców), którym odmówiono wstępu na pokład samolotu lub których lot został odwołany albo opóźniony, nie mieści się zakresie kompetencji prezesa UOKiK" - informuje komunikat.

UOKiK przypomina również, że 18 lutego 2005 roku Komitet Europejski Rady Ministrów zobowiązał ministra infrastruktury oraz prezesa ULC do jak najszybszego uzupełnienia przygotowanej nowelizacji prawa lotniczego.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com