TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Potężna inwestycją kolejową na Śląsku będzie rozwój linii kolejowej E30 na trasie Opole - Katowice - Kraków. Niewątpliwie z tym przedsięwzięciem powiązany jest remont dworca kolejowego w Zabrzu.
reklama
Władze miasta Zabrza odbyły kolejne rozmowy z kierownictwem Polskich Linii Kolejowych oraz PKP SA na temat projektu. Inwestycja zostanie sfinansowana przez przewoźnika oraz funduszy Unii Europejskiej. Pociągi pasażerskie między Opolem a Krakowem rozwijać będą prędkość 160 km/h. Natomiast na odcinku od Opola do Zabrza jeździć mają rozwijać prędkość nawet 200 km/h. Zdecydowano, że projekt ten ma znaczenie priorytetowe i będzie realizowany w najszybszym możliwym terminie.
Adam Kurbiel, zastępca prezydenta miasta, stwierdził, że w tej sytuacji całkowitej zmianie uległa koncepcja modernizacji dworca, gdyż miasto nie może przegapić okazji i należy powiązać przebudowę z rozpoczęciem prac nad stworzeniem Centrum Przesiadkowego. Planowany remont obiektu zakłada wybudowanie dwóch peronów, urządzeń informacyjnych dla podróżnych oraz przebudowę wyjść.
Realizacje projektu przewidziano na lata 2008-2011. Zabrze łączy dwa projekty inwestycyjne, mianowicie: linia E30 od Opola do Zabrza (200 km/h) i linia E30 Zabrze-Katowice-Kraków (160 km/h).
Kiedy ogłoszono, że Euro 2012 ma odbyć się w Polsce, a Chorzów i Kraków będą arenami mistrzostw, przystąpiono do przyspieszonej realizacji tego projektu.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami