TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-03-04 - Raport Lufthansa Consulting: Sytuacja łódzkiego lotniska jest niezła

Lufthansa Consulting przedstawiła raport na temat szans rozwoju łódzkiego lotniska. Według niego sytuacja portu nie jest zła.

reklama


Po dziewięciu miesiącach pracy, wynajęci przez miasto analitycy z Kolonii przekazali strategię dla lotniska w Łodzi.

Z analizy wynika, że głównym priorytetem jest obecnie przyciągnięcie międzynarodowego przewoźnika sieciowego oraz zlokalizowanie Łodzi na mapie międzynarodowego biznesu. Łodzi powinno najbardziej zależeć na liniach, które obsługują HAB-y, czyli główne węzły lotnicze w Europie Zachodniej, gdzie pasażerowie przesiadają się na inne połączenia, również transkontynentalne. Jednocześnie lotnisko powinno utrzymać też tanie linie lotnicze oraz przewoźników czarterowych.

Utworzono zespół rozwoju siatki połączeń (RSP), w którym znaleźli się pracownicy biura rozwoju przedsiębiorczości UMŁ oraz lotniska. Zespół pracuje nad promocją portu lotniczego, a także uczy się pozyskiwać nowych przewoźników. Andreas Kraus, dyrektor Lufthansa Consulting zaznaczył - My jesteśmy obok i służymy poradą odnośnie specyficznych zagadnień związanych z branżą. Dodał - Już w tej chwili podjęliśmy negocjacje z niektórymi liniami lotniczymi. Trzeba pamiętać, że linia lotnicza potrzebuje czasu, żeby zdecydować, czy chce wejść na nowy rynek. Zwykle trwa to około roku. Pamiętajmy, że mamy kryzys i rok 2009 będzie trudny dla wszystkich lotnisk. Jednak Kraus nie chce zdradzić, o które linie lotnicze chodzi.

Leszek Krawczyk, prezes Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta w Łodzi jest optymistą i wierzy, że w jesiennym rozkładzie lotów pojawi się nowy przewoźnik. Wyznał - Myślę, że wejdzie któraś z niemieckich linii. Bardzo w to wierzę.

Rola Lufthansa Consulting nie kończy się na przygotowaniu raportu. Kraus poinformował - Będziemy reprezentować lotnisko i miasto na ważnych wydarzeniach branży lotniczej. Na takich konferencjach spotykają się przedstawiciele linii i lotnisk. Tam dochodzi do zawierania umów i transakcji. Będziemy wspierać przedstawicieli Łodzi w rozmowach. Przemysł lotniczy jest oparty na liczbach i danych, dlatego będziemy trzymać rękę na pulsie i dostarczać im dane o łódzkim lotnisku.

W ciągu ostatnich lat ruch lotniczy w Polsce powiększył się dwukrotnie. Jednak zmianie uległa struktura połączeń. Obecnie ponad połowę lotów obsługują porty regionalne, a mniej niż połowę warszawskie Okęcie. Analitycy Lufthansa Consulting uważają, że rok 2008 był dobry dla łódzkiego portu. Pomimo straty kilku połączeń, ruch lotniczy wzrósł o 3%. Kraus podkreśla - To bardzo dobry wskaźnik, bo wiele międzynarodowych lotnisk nie miało tak dobrego wskaźnika w zeszłym roku.

Leszek Krawczyk, prezes łódzkiego lotniska wyznał - Dowiedziałem się, co powinniśmy zrobić, żeby obsłużyć regularne linie lotnicze. Do tej pory myśleliśmy o niskokosztowych przewoźnikach, którzy mają mniejsze wymagania. Przewoźnik flagowy ma zupełnie inne - standard obsługi musi być wyższy. Trzeba zwiększyć liczbę punktów odprawy pasażerów, trzeba usprawnić odprawę załóg samolotowych, trzeba stworzyć powierzchnie komercyjne: sklepy wolnocłowe, restauracje. Dlatego musimy jak najszybciej rozpocząć budowę nowego terminalu, który spełni wymagania przewoźników rejsowych i pasażerów. Mamy teraz krach na rynku, ale za rok, dwa ta branża odżyje i musimy być przygotowani.

Według Lufthansa Consulting najbardziej pożądanymi kierunkami z Łodzi są:
Przewoźnicy sieciowi:
- Niemcy (Monachium, Frankfurt, Dsseldorf),
- Francja (Paryż),
- Austria (Wiedeń),
- Holandia (Amsterdam),
- Dania (Kopenhaga).
Tanie linie:
- Hiszpania (Barcelona),
- Włochy (Mediolan, Rzym),
- Francja (Paryż),
- Wielka Brytania,
- Irlandia.
Przewoźnicy czarterowi:
- Południe Europy (kierunki wakacyjne),
- kraje Europy Wschodniej.

Urząd Miasta Łodzi zapłacił za raport Lufthansa Consulting 1 mln zł.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com