TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-05-12 - Największe miasta reklamują się w Polsce i za granicą

"Życie Warszawy" napisało o walce polskich miast o turystów i inwestycje. Do promocji używane są pomysły już znane: chwytliwe hasła, billboardy czy reklamy na autobusach ale także nowatorskie np. cukierki w kształcie prezerwatyw. Zdaniem ekspertów, taka reklama się opłaca.

reklama


Moda na Warszawę minęła. W rankingach atrakcyjności biznesowej i turystycznej obecnie dominują inne miasta, liderem promocyjnego wyścigu jest Wrocław, ale przykład z niego szybko wzięli inni.

Wrocław i Kraków nie maja sobie równych pod względem liczby turystów i nowych inwestycji. Według "Życia", dzięki planom prezydenta Wrocławia Rafała Dutkiewicza, w miasto zainwestowano już 300 mld euro, dzięki czemu powstało sto tys. nowych miejsc pracy. Z kolei do Krakowa przyjeżdża najwięcej turystów z zagranicy. Amerykańska agencja turystyczna Orbitz gród Kraka wybrała za najmodniejsze miasto 2007 roku. Rok temu odwiedziło go ponad 7 mln turystów. W tym roku może być ich więcej, bo w czerwcu miasto będzie obchodzić 750-lecie. Iza Helbin z biura promocji Krakowa informuje, że na urodziny miasta zaproszony będzie każdy. W Polskę ruszą charakterystyczne dla Krakowa postacie, między innymi lajkonik, który będzie reklamował jubileusz.

Reklamę miasta mają też w planach władze Warszawy. Stolica chce się promować przede wszystkim za granicą i korzystać z doświadczeń Krakowa czy Wrocławia. Zdaniem Katarzyny Ratajczyk, dyrektora biura promocji miasta, Warszawa powinna promować też architekturę socrealizmu.
W swoją reklamę zainwestował także Gdańsk. Pod koniec kwietnia rozpoczęły się działania promocyjne skierowane do mieszkańców Wielkiej Brytanii i Irlandii. Jako swój atut miasto chce wykorzystać nowe bezpośrednie połączenia lotnicze m.in z Londynem i Dublinem. Zdaniem Anny Zbierskiej z referatu promocji, dzięki reklamie być może obcokrajowcy wybiorą Gdańsk jako miejsce na weekend. Miasto będzie się reklamować m.in. w 600 reklamach telewizyjnych, 445 billboardach i reklamach prasowych.

Nowe połączenia lotnicze chce wykorzystać także Kraków, który planuje wielką kampanię w Stanach Zjednoczonych. Za granicą promował się już Wrocław - w ubiegłym roku reklamy miasta pojawiły się na Ukrainie i w Anglii.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com